Nummerplade

Har her til aften opdaget at nogle har stjålet min forreste nummerplade, og ikke bare det, de har taget hele nummerplade holderen med. Jeg bestiller en ny nummerplade hos skat i morgen, og anmelder det til politiet (vil de tage i mod sådan en anmeldelse?).
Jeg skal blot hører om nogle herinde ved, om man må kører i bilen med kun den bagerste nummerplade indtil den forreste kommer fra skat?
Og er det nemt selv at montere nummerplade holderen og nummerpladen?

På forhånd tak for svarene.

Mvh.

Mikkel

Mvh.

Mikkel
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Erm...
du har vist misset at nummerplader siden 15. Nov. skal være skruet fast.
Da du taler både om holder og plade, var det vist ikke tilfældet?
Du risikerer en bøde her.

Om du må køre med bilen uden plade? Heller ikke.

Life's a bitch, and then you die...

Bent.
Mange tak for svaret begge to. Min bil er købt i sommeren 2015 fra ny. Begge nummerplader var/er skruet fast. Tyvene har taget både nummerplade og holderen foran, så de har simpelthen brugt tid på at skrue det hele af, så frækt.

Mvh.

Mikkel
Tænk på hvor heldig du er, at de tog sig tid til at skrue det hele af.
Alternativet hvor det ikke er muligt at skrue af og rå vold bliver anvendt i stedet er ikke at foretrække.
Jeg er ikke fan af den lov.

Hvem ville have troet det?

Det lød ellers som en klog og absolut skudsikker løsning på tyveri-problemet, at man bare skal skrue nummerpladen fast. To solide skruer (med gevind oven i købet) burde ellers sikre, at INGEN kan stjæle nummerpladen! Nu bliver de nok nødt til udvide loven, så holderen også skal skrues fast. Måske med TRE TORX-skruer, for at gøre det endnu mere sikkert - for hvem har lige sådan noget moderne værktøj? Og hvis vi virkelig skal gøre livet svært for banditterne, så vender vi gevindet om. Så kan de ihvertfald ikke få dem af.

(Ironi kan forekomme )

PS: Du må godt køre uden den forreste nummerplade, hvis du bare kan vise, at du har bestilt en ny.


Mvh. AllanE
Annonce
Pro tip.
Når politiet ringer og siger de har fundet din nummerplade skal du ikke sige du har fået en ny.
Bare hent den gamle og gem den i reserve til næste gang den bliver stjålet.
.... ja, ligesom kørekortet! Dette r så rart med 2

 

Skrevet af Bent Andersen på 14-01-2016 01:15
Erm...
du har vist misset at nummerplader siden 15. Nov. skal være skruet fast.
Da du taler både om holder og plade, var det vist ikke tilfældet?
Du risikerer en bøde her.

Den forstod jeg ikke. Det at begge dele mangler taler vel netop for at er skruet sammen? 
 

 

Nummerpladen var skruet sammen med nummerpladeholderen. Der er to huller i lakken hvor nummerpladen har siddet (det er lavet på fabrikkens side). Så nummerpladeskruerne har gået igennem holderen og ind i hullerne i bilen.

Mvh.

Mikkel
Skrevet af AllanE på 14-01-2016 08:46

Hvem ville have troet det?

Det lød ellers som en klog og absolut skudsikker løsning på tyveri-problemet, at man bare skal skrue nummerpladen fast. To solide skruer (med gevind oven i købet) burde ellers sikre, at INGEN kan stjæle nummerpladen! Nu bliver de nok nødt til udvide loven, så holderen også skal skrues fast. Måske med TRE TORX-skruer, for at gøre det endnu mere sikkert - for hvem har lige sådan noget moderne værktøj? Og hvis vi virkelig skal gøre livet svært for banditterne, så vender vi gevindet om. Så kan de ihvertfald ikke få dem af.

(Ironi kan forekomme )

PS: Du må godt køre uden den forreste nummerplade, hvis du bare kan vise, at du har bestilt en ny.

Ja, den lov er ligeså åndssvag som knivloven, hvorfor ikke bare straffe de, som bruger kniven som våben. Men det er nok for nemt at resonere sådan. Allan din ironi er forstået.


fase
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis