Rense sidekammer på opvaskemaskine

Jeg har fået erhvervet mig en brugt opvaskemaskine, og fik den sat til, efter lidt makken med at få den ind på plads og først slanger til vasken, fik jeg den endelig sat i gang.

Jeg havde dog fået fat i en nippel der ikke var helt plan, og derfor dryppede det lidt, og jeg lukkede for vandet, da jeg skulle hjemmefra i et par dage.

Nu kommer jeg så hjem, og maskinen vil bare ikke tage vand ind, har læst utallige posts her på siden, og tror jeg har fundet frem til problemet er inde i maskinen, formodentligt noget med sidekammeret, da det ikke ser for lækkert ud.

Hvordan får man renset dette kammer ordentligt, så det evt. kan blive rent igen, så vandet kan komme igennem.

Jeg har haft filteret ude af Aquastoppen, og der var filteret samme rødlige farve, som efter en nat i -kalk blev pæn hvid igen.

 

Håber de er nogen der kan hjælpe mig, da jeg helst ikke vil ud og skulle finde en anden opvaskemaskine allerede, den har trods alt kun vasket 1 opvask for mig.

 

Maskinen er en Miele G 647 SC Turbothermic

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at aquastoppet ikke er aktiveret, når din tilslutning ikke var helt tæt kunne der løbe lidt vand ned gennem den slange, som omgiver vandtilslutningen og aquastoppet ? Prøv at undersøge om der ligger vand i karret under maskinen. Det gør at aquastoppet bliver aktiveret.

fase

Min vandhane under vasken sidder vandret, og for at få aquastoppen til at sidde lodret, og få plads til den, har jeg måtte forlænge med en anden slange, så det er den brystnippel der sidder mellem de 2 slanger der er lidt ujævn på den side der er på den ekstra slange, og dermed den der drypper en smule (det er måske 2-3 dråber om dagen hvis den er åbnet for med tryk konstant.

Jeg syntes ikke lige jeg kan se noget kar under bunden på maskinen til opsamling af vand, den er generelt meget svær at se noget ind under, selv med siderne pillet af.

Dette er alt der er at se ind fra siden nede i bunden af maskinen.

Fra den anden side kan man intet se overhovedet, ud over varmelegemet.

 

Fejlen er nu løst (midlertidigt nok) da jeg fik sat strøm til igen, begyndte maskinen af sig selv at tage vand ind (glemte at jeg havde den sat på et program) så den har åbenbart ikke kunne lide at stå uden vandtryk på aquastoppen i et par dage, hvilket et par timer uden strøm har løst for den.
Skrevet af xrozhija på 13-01-2016 17:41
Fejlen er nu løst (midlertidigt nok) da jeg fik sat strøm til igen, begyndte maskinen af sig selv at tage vand ind (glemte at jeg havde den sat på et program) så den har åbenbart ikke kunne lide at stå uden vandtryk på aquastoppen i et par dage, hvilket et par timer uden strøm har løst for den.

For at aquastoppet skal kunne virke, er det nødvendigt, at der er strøm på maskinen,. også når du ikke bruger den. Aquastoppet er en magnetventil, der normalt er åben, og først ved aktivering af en føler lukker for vandet. Derfor er det også en dårlig ide at forlænge slangen fra vandhanen med et stykke slange. Du kunne have brugt en vinkel eller en bøjning. For at komme til at se den bakke/bund, der samler vandet op og giver signal til aquastoppet skal du måske have maskinen ud.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis