Tiny House uden byggetilladelse på frijord

Jeg har længe været interesseret i tiny houses. Jeg har på nuværende tidspunkt et kolonihavehus men vil gerne undersøge alternative muligheder for at bygge småt og billigt i Danmark. Jeg kan forstå, at hektarprisen på frijord på Sjælland ligger på ca. 150.000 kr., og selvom man ikke kan opnå byggetilladelse på frijord, må jeg jo stadig godt bygge op til 50 m2 sekundær bebyggelse, det være sig redskabsskur, garage, værksted, drivhus, hestelæskur, jagthytte etc., så længe det ikke anvendes til beboelse.

1. Er det muligt at få udstykket frijord i en bid på blot 1000 eller 2000 m2?

2. Hvis man bygger en lovlig "jagthytte" på 10 m2, kan kommunen så overhoved stille noget op, hvis man bruger det til beboelse?

Vh Mikkel

Jeg har længe været interesseret i tiny houses.... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan starte med at købe en skov. Ingen morsomhed. Jeg har faktisk lige købt 500 kvm skov af en bonde. De træer lå som en blindtarm og sagde ham ikke noget. 5.000,- af de lange og masser af brænde. Hvis du stiller en hytte op, er der ingen der gør.
En jyde sagde en gang til mig: I har kun én skov på sjælland, nemlig Gribskov. Resten er det vi kalder "et hegn" i Jylland!   

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 25-03-2021 19:34:48

En jyde sagde en gang til mig: I har kun én skov på Sjælland, nemlig Gribskov. Resten er det vi kalder "et hegn" i Jylland!   

 Hæ Hæ den var god, er det tilladt at grine lidt over størrelsen på skoven? Forhåbentlig er der fejl i arealet  på mindst en faktor 1000.   


fase
Jeg er jyde, så jeg sparer på nullerne
Hvor stort har du bygget i din skov?
Og er det noget du har søgt om eller bare bygget? 😀
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis