Duka ventilationsanlæg

Hej.

Er der nogen der har erfaring med kvaliteten på Duka ventilationsanlæg? De er jo betydelig billigerer end de "kendte" mærker.


Venlig hilsen
Kris
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo også et helt andet princip.
De pendulerer mellem at hive luft ind og smide den ud igennem igennem en porøs sten. Det hele med low-cost ventilatorer (støj? levetid?).
Og hvad hvis du har lidt sjove trykforhold pga. vinden rundt om huset?

kald mig gammeldags, men kontrolleret mekanisk ventilation med varmegenvinding bør IMHO foregår igennem aggregater, der kan balancere luftstrømmen.


Jeg installerede et DUKA ventilationsanlæg i mit hus fra 70'erne i efteråret. Jeg valgte en model der hedder top 300, da den er med indbygget sommer by-pass. Jeg sendte en plantegning af mit hus via min lokale trælast, over til dem, og de lavede et tilbud og en monteringstegning ud fra det. Jeg blev fortalt at alt det mekaniske såsom veksler og motor er nøjagtig de samme som Nilan bruger, som var det jeg havde tilbud på fra VVS'er. Da jeg fik prisen var duka anlægget langt langt billigere, og da teknikken var den samme var jeg ikke sen til at tage en beslutning. Anlægget har kørt upåklageligt siden septemper, og med hjælp fra monteringstegning, også rimelig til at gå til, for en gør det selv mand. Hjælp til afløb og el fik jeg dog udefra.
Ville ikke tøve med at købe det igen, hvis jeg en dag står i den situation.

pøj pøj med arbejdet
Der er nok ikke andet for end at sammenligne data mellem de aggregater du overvejer. Heriblandt genvindingsgraden og om der er automatisk bypass.

jeg har selv købt og installeret et aggregat af navnet Genvex som jeg er meget tilfreds med.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis