Mc bremseslange

Skal ha min bremseslage forlænget med 5 cm,på min mc, kan man evt. selv lave den og hvordan ,kan jeg bruge de gamle forgreninger,.er der nogen der har et råd.

Fj
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Elmelund på 12-01-2016 18:53
Skal ha min bremseslage forlænget med 5 cm,på min mc, kan man evt. selv lave den og hvordan ,kan jeg bruge de gamle forgreninger,.er der nogen der har et råd.

Nej det tror jeg ikke du selv kan lave. Det kræver specielt værktøj til at lave preningerne på koblingerne. Desuden ville jeg aldrig gå på akkord med bremseslanger, men det var jo heller ikke dte du spurgte om.

 


fase
Den eller de slanger der er for korte, tager du med ned til forhandleren. Han kan sikkert lave eller helt sikker bestille nogle hjem til dig i den rigtige længde. Bed om at få stålarmerede slanger. De er langt bedre end gummislangerne.
Du kan altså også købe slanger i std længder på nettet med banjo og omløber monteret. Vel en 2-300 kr/stk

 

Tak til alle som har givet mig gode råd.Mit løsning blev at jeg fandt et brugt hos Mc huset til små penge,så nu er jeg klar til foråret.

Fj
Annonce
...ikke for at være dumsmart, men kender du alderen på den brugte slange? På en mc har du kun een chance, hvis du katastrofebremser... Bare en tanke, når du kun sparer 3 pakker cigaretter

 

Nej- men den så nu ellers fint ud,jeg må jo prøve den a til foråret.Men efter jeg hade under søgt prisen så var der en forskel på 875kr

Fj
Det lyder helt forrykt. Selv om du fik den brugte slange forærende og en pose øl oveni, er 875 en vild pris. Jeg skiftede ud til armerede slanger, for at få hårdere tryk på bremser, og gav 250 incl moms med længde til forhjul.

 

gode bremser er rare at have og slanger bliver møre over tid både grundet alm slid fra tryk samt UV lys, i tedet for at bikse noget sammen som er fundet under en hylde hos en hugger kan det godt svare sig at køre ud til et værksted og få dem til at skrue en armeret slange sammen til dig på mål, mit gæt er at den vil koste omtrent 300 gode beskattede danske kroner .

Jeg har lige købt et komplet sæt bremse/koblings slanger til min ZRX1200R hos Wesmoto i UK, de passer som kvadratiske klodser i runde huller, sikke da en omgang bras til 1180kr !! Næste gang bliver der indkøbt en rulle armeret slange og nogle banjoer, så laver jeg dem selv istedet

Its good to have healthy pets, you never know when you will be forced to eat them.
Tja, Prestone, der er jo stadig nogen, der prioriterer store tasker, crom og flæser højere, end de to eneste ting, der kan redde dit liv i en rigtig kritisk situation, nemlig dæk og bremser. Det er ligesom at køre til bageren uden styrthjelm ... Det er jo lige om hjørnet

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis