Løsning søges til badeværelse med skråvæg

Hej

Vi skal så småt til at renovere vores gæste-badeværelse på 1.salen i vores hus fra 1980. Badeværelset er som de fleste gæstetoiletter fra den tid ikke særlig stort og det er derfor vigtigt for os at udnytte pladsen derinde. Badeværelset er født med brusekabine, hvilket vi gerne vil bibeholde. Denne brusekabine er placeret i modsat side som skråvæggen, men i og med at den skal være 90x90cm kommer den i kambolage med skråvæggen. Det er i og for sig fint nok, men vi savner en løsning til det resterende plads mellem kabinen og ydervæggen.

Jeg havde forestillet mig et hjemmebygget skab i auto-lakerede MDF-plader, men er lidt i tvivl om det lader sig gøre i praksis. Lågerne langs skråvæggen skal i hvert fald lukke op modsat hvad man normalt ville gøre ved et "endeskab" og jeg er bange for vi bliver trætte af det upraktiske i denne løsning. Herudover har vi set løsninger med skydedøre, men jeg syntes ikke rigtigt vi har set lyset endnu.

Det u-udnyttede rum er ca.120 cm bredt forneden, 90 cm højt ved ydervæggen og 150 cm højt ved kabinen.

Er der nogen der kan hjælpe med en god ide?

Mvh Henrik

PS: jeg håber ovenstående er forklaring nok ellers så sig til så skal jeg se hvad jeg kan gøre

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo overveje at lave skabe op i højde med skunken og nøjes med en hylde eller flere på det skrå stykke.
Det vil give en lidt mere luftig løsning.

Eller måske et vævende skab 30 - 30 cm over gulvet og maks op til skunkens top. Afslutte med en bordplade og måske et spejl i det skrå hjørne. Helt eller delvist. Det vil give en rimelig åben og luftig konstruktion hvor du dels har opbevaring i bunden og får mest muligt visuel luft i rummet.

En tredie løsning kan være at du laver skabe i 3 søjler 40 cm brede hver (kan justeres efter aktuelle mål). Inderst et skab op til skunkens top. Midterste sektion har en tilsvarende modul og et ovenpå i 40x40. Tredje sektion er også et der svarer til første sektion plus et skab ovenpå i 40x80, eller 2 ovenpå hinanden i 40x40. Herved får du tre åbne trekanter ind mod skunken oven på de tre skab.

I alle tilfælde undgår du at skulle leve låger der er svære at åbne, plus at smalle skabslåger heller ikke rækker ind i rummet som et bredt, når det åbnes.

Hvis du har 120 cm, og gerne en smule mere kan du sikkert finde færdige moduler i fx Ikea og lave det hele nemt og billigt. Eller er MDF en god mulighed. men med mere arbejde :-) Andre køkkens skabs firmaer kan også være en mulighed.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis