Hjælp til at finde sikker trælim?

Hej alle sammen!

I har været så søde at hjælpe mig før, så jeg håber i kan hjælpe mig igen.

Jeg laver tit hjemmelavet legetøj og ting, til mine små dejlige papegøjer.

Det er meget billigere at lave legetøjet selv, og jeg kan give mine fugle alt det legetøj som de bedst kan lide!

- og så elsker jeg også at bruge tiden på at lave ting til dem.

Nu har jeg så planer om at lave mine egne fugle tove, og det er så hér jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg har nemlig virkelig brug for jeres hjælp til at finde en lim som IKKE er giftig(!),  hvis nu mine fugle ved et uheld kom til at indtage lidt af limen.

Fugle rebets to "ender" har jeg lavet ved at skære to stykker af en rundstok, og så har jeg boret et hul i dem begge to, som passer med størrelsen på tovet.

Så det jeg leder efter, er en trælim, så jeg kan lime tovet fast i "træ-enderne".

(Jeg viser gerne billeder af fugletovene, når jeg - engang - har lavet dem færdige, hvis i vil se dem. )

- Så er der nogen der kender en "fuglesikker" træ lim som ikke er giftig, jeg kan bruge?

Limen skal meget gerne være vandfast, så jeg kan vaske fugletovene rene uden at tovet falder fra hinanden.

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med at finde en god, og "fuglevenlig" træ lim, jeg kan bruge!

Tusind tak for jeres hjælp, og for jeres tid!

Jeg ønsker jer alle et godt og lykkebringende nytår!

Med venlig hilsen

Christine

PS:

Jeg har tænkt på måske at bruge en limpistol, fordi den lim ved jeg er vandfast.

Er der nogen der ved, hvad limen fra limpistoler præcis indeholder af ingredienser?..

Mange venlig hilsen
Christine
Hej alle sammen! I har været så søde at hjælpe... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Er anmeldt...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej  Christine

En mulighed kunne være gammeldags varmelim som snedkerne brugte i gamle dage,

lang tid før der fandtes nymodens kemi.

Alle strygeinstrumenter er limet med varmelim, for at kunne adskilles, ved evt. reparation.

Mange af de gamle limtyper var fremstillet af hud, ben og fisk.

Jeg har set at man stadig kan købe varmelim på  w.w.w.eBay.de.

Det kunne være en mulighed.

Lige en lille rettelse til Henrik.

Taks er ikke giftig. Det er træets bær der er og det er jo noget ganske andet.

I øvrigt er det mest heste der skal undgå taksbær.

Venlig hilsen Johnny

Johnny cnc

https://www.ebay.de/itm/Hasenleim-Ideal-fur-Vergoldung-Restaurierung/283069864847?hash=item41e8475b8f:m:mLkZtMFYSyJDkZHgmsJSXjw:rk:25:pf:0

Denne er så desværre ikke vandfast

Johnny cnc

Jo Johnny cnc.
Taks er giftig, og det er hele planten.

Her er et lille klip fra nettet:
Alle dele af taks, bortset fra den røde frøkappe, indeholder det giftige alkaloid taxin. Specielt frøene anses som meget giftige, også for mennesker, mens nåle og grene især er farlige for heste og kreaturer. Derfor bør taks ikke plantes i hegn omkring marker eller andre steder, hvor de kan være tilgængelige for græssende dyr. I parker, boligområder og private haver kan taks udmærket anvendes, dog bør man nok undgå den omkring daginstitutioner.

Et andet sted skrives:
Alle dele af taksplanten er giftige i større eller mindre grad. Kun den røde frugtkappe på hunplanters bærkogler er ugiftig. De eneste dyr, som ser ud til at kunne tåle giften, er hjortevildt. Drøvtyggende kreaturer er følsomme, og for heste er giften meget hurtigt virkende. Det samme gælder for mennesker. Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om hundes følsomhed, men det er afgjort klogest at regne med, at de heller ikke tåler giften.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Damen har nok fundet limen hun skal bruge , det er en 3 år gammel tråd....................

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

… eller papagøjen er død af alderdom.   

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også