"Vandhane"-fejl på Siemens opvaskemaskine

Min Siemens opvaskemaskine (SE44T590SK/18) fejler, når der er ca. 60 minutter tilbage af vasken. Jeg kan åbne og lukke maskinen hvorefter den fortsætter i et par minutter. Det kan jeg gøre to til tre gange hvorefter den fortsætter vasken til slut uden flere fejl.

Fejlen er et "vandhane" ikon.

Er der nogen som har en idé om hvad det kan være, når den konsekvent fejler når der er omkring 60 minutter tilbage af vasken?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nogenlunde samme problem med en Siemens sd13it1s Integrerbar fra 2008.. Dog kan jeg ikke længere åbne/lukke for at den kan køre videre. "vandhane" ikonet kommer efter start når den har taget vand ind og derefter pumper det ud igen. Lader jeg den stå længe nok (fra morgen til aften) kører den programmet på 149 min. igennem ..
Kan lige komme med en update..

Har trukket maskinen ud her til aften. Taget venstre sidebeklædning af. Alt i alt tog det mig ca 15 min.. Langt hurtigere end forventet.. Jeg startede maskinen på en vask.. Kunne høre, at den tog vand ind - præcis som den plejer - bemærkede den røde lange stang lige midt for.. Skubbede den op og kunne høre, at så begyndte den at pumpe vandet ud .. Indtil jeg slap den .. Så fortsatte den med at tage vand ind.. Gjorde det en 3-4 gange.. Lod den være og kunne høre, at den tog vand ind.. og lige som jeg troede, at nu ville den pumpe vandet ud, så startede den en vask .. For første gang i 14 dage .. Det var en dejlig følelse.. I morgen starter jeg den og lader den køre færdig .. Håber det bedste, men lige nu ser det ud som om, at lidt "motion" af den røde "dims" har hjulpet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis