Opdeling af Hårde hvidevarer på grupper.

Hej alle LDSer

Står og skal til at renovere køkken og håber der er nogen som kan give et par tips til opdelingen på grupperne. 
PT er der 1 x 3 Fase 16A og 1 x 3 Fase 13A tilknyttet til Køkkenet. Jeg har så tænkt mig at få en elektrikker til at udvide med 2 x 1 Fase 13A grupper og fordele enhedderne ud på disse 4 grupper.
vor ville i sætte Lys på henne( 12 x 5,5w Led - 5 x 4w Led)? Jeg tænkte på at sætte den sammen med Microen eller opvaskemaskinen. 

Pt er jeg kommet frem til denne opdeling. Nogen der kan se det skulle være noget helt i hul i hoved med dette?

Gruppe 1 - 3 Fase 16A
Grp 1 F1-3 kogeplader
  Gruppe 2 - 3 Fase 13A
F1 Ovn
F2 Opvaskemanskine
F2 Emhætte med lys
F3 Microovn
F3 kølefrys americaner model
  Gruppe 3 - 1 Fase 13A
F1 Dobbelt Stikkontakter 01 
F1 Dobbelt Stikkontakter 02
  Gruppe 4 - 1 Fase 13A
F1 Dobbelt Stikkontakter 03
F1 Dobbelt Stikkontakter 04

Mvh Mach

Hej alle LDSer Står og skal til at renovere... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fuldstændig rigtig Fabrin, men det er en svær øvelse at koge en stor del af 5-6 års uddannelse ned til 8-10 linier. 

Men sagt lidt mere populær.og uden teorier,  hvis man kun tilslutter L1 som beskrevet vil stømmen i Nul være = L1. Så snart man tilslutter noget på L2 eller L3 vil det ophæve noget af Nulstrømmen. 

I forsyninger i gadenet og industrien tillader man endda et mindre tværsnit i nulleder, da der aldrig vil kunne eksistere en så stor enfaset belastning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis