Hjælp til helt ny Rationel terrassedør med flækket karm :(

Jeg har i dag opdaget, at min helt nye terrassedør fra Rationel, er flækket i karmen. Den har lagt nogle dage, så har ikke fået gået den ordentlig i gennem før i dag, hvor den skulle sættes i.

Kan der gøres noget for at redde den?

 

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når den er ny, så prøv om der ikke er garanti der dækker, det må jo være en fejl i træet-

Vi prøver igen, i morgen --
ligner en bytter, men lad nu være med at montere den dør før du har snakket med rationel..... for jeg tvivler på at de vil bytte den ub såfremt den har være monteret
Mange tak for jeres tilbagemeldinger. Har haft en dialog med Rationel nu, og skaden er desværre blevet meldt for sent til, at de kan gøre noget ved det. Er det i gang med noget snedkerlim/PU-lim og nogle skruetvinger, eller bliver det aldrig helt godt?
Gå nu lidt hårdere til Rationel, selvfølgelig skal de da om ikke andet reparere karmen, ved at udskifte den defekte del.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Du skal ringe til dem igen og spørger hvad fanden de har gang i. De skal sku levere et ordentligt produkt - ikke et produkt som er revnet og ubrugbart sådan set. Accepter ikke andet end en ny karm - kvit og frit !

Mvh. Christian M
 

hvis produktet ikke er monteret burde rationel acceptere en reklamation. Det kan være meget besværligt at få igennem hvis den er sat i. Normalvis kræver de dog at man gennemgår varen ved levering - men har endnu aldrig set det ske på nogen som helst byggepladser.

Såfremt du skal lave rep så brug en god snedkerlim, "åben" revnen op og små lim på fladerne. Dernæst spændes det sammen med skruetvinger (husk klods imellem så du ikke laver mærker). Det skal nok blive holdbart.
Jeg forstår heller ikke at Rationel ikke vil gøre noget ved det. Måske er det fordi du er privatperson og ikke håndværker, at de forsøger at snige sig udenom?

Synes under alle omstændigheder, at det er dårlig kundeservice.

Vi havde flere skader på vores nye vinduer, som først blev opdaget efter tømreren havde sat dem i. Der kom IdealCombi forbi med servicevogn og ordnede alt på stedet uden brok.
Lim det med noget vandfast lim, og sæt 4 skruetvinger på til dagen efter. Det er umiddelbart løsningen hvis ikke du kan få en ny af Rationel.

http://www.lyrk.dk
Hvor længe har du egentlig haft den dør liggende?

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis