Bærende bjælke

Hejza alle sammen
Jeg skal have væltet en bærende væg, og lagt en jerndrager op istedes. Den har en spændvidde på 3,5 meter, hvor den ene ende kommer til at vile på en eksisterende mur, og den anden i ydervæggen. Spørgsmålet er så, om den kun skal vile på indermuren, eller om den også skal igennem hulmuren, så den viler på hele muren :?:
Håber at nogen er mig behjælpelig :lol:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg i tidliger indlæg, bornholmeren milton har skrevet noget om hvad stenene skal mures op med, husker jeg. Almindelig bakkemørtel er ikke godt nok.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
En bjælke ligger jo normalt kun på indermuren.

Men ud fra din beskrivelse kan man jo ikke se hvad der kommer af belastning fra bjælken på de 3,5 meter, ej heller hvilket materiale indermuren er lavet af og hvad den så kan holde til ??

Hvis du lader bjælken hvile på ydermuren også vil du jo have etableret en kuldebro og derned trække kulde ind i huset.. 8)

MVH Njord
Der er udnyttet overetage over bjælken. Indermuren er lavet af sandsten, så det er jo ikke sikkert at de er så holdbare. Det kan måske godt være, at jeg skal have en bjælke til at understøtte I-profilen ved ydervæggen, og så derefter forskalle denne ud :!:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis