HJÆLP!! Bilen køre ikke godt???

Hej...

min mazda 323 fra 97 1,5 køre ikke som godt mere den "dør" når den for ligt eller fuld gas.. mellem gas køre den okay men ikke godt, godt...Lyder som om det mister tænding eller benzin..  Hvad kan det være?? 

Har udskift:

rotor og rotordæksel, tændkabler, tændrør, strømfordeler..


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Delsvis stoppet benzinfilter ???  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det kan være en masse ting, men tjek lige
Luftfilter.
Kan du have sat strømfordeler forkert (evt. vakuum dåse på siden af strømfordeler def. denne kan være utæt og eller en slange som er faldet af)
men du skiftede den nok da fejlen var der.
Benzin pumpe kan være mekaniks eller på el og den kan være slidt så den ikke får nok. (har prøvet at sugeslange fra tank ikke var tæt og derved sugede den falsk luft ind)
Prøv det først og så skriv igen.

Det skal nok lykkes
På en ældre bil kan det være noget så simpelt, som et tilstoppet ånderør. Når motoren suger benzin fra tanken, skal der være "hul i den anden ende" ellers dannes der vacuum, ligesom når man vender en flaske med bunden i vejret. Det foregår med et lille ånderør, som er tilsluttet oppe ved studsen af benzinpåfyldningen. Røret går ned gennem inderskærmen. Mange gange er de tilstoppet af snavs eller undervognsbehandling. En simpel kontrol er, at køre en tur uden tankdæksel

 

Skrevet af MulleNG på 09-01-2016 21:57

Hej...

min mazda 323 fra 97 1,5 køre ikke som godt mere den "dør" når den for ligt eller fuld gas.. mellem gas køre den okay men ikke godt, godt...Lyder som om det mister tænding eller benzin..  Hvad kan det være?? 

Har udskift:

rotor og rotordæksel, tændkabler, tændrør, strømfordeler..

Jeg er på vej igennem samme tur med min Honda, i mit "tilfælde" tror jeg det er benzintryksregulatoren der er blevet træt (den er også fra 97)

Min Honda er lavet nyt med alt fra stempel/olieringe til topstykke tandrem, kabler strømfordeler vandpumpe tandrem (ja hele skidtet)  den laver også fejlen med min gamle strømfordeler,kabler,fordelerdæksel monteret.Mit benzintryk er også helt i orden når den holder i værkstedet

Min fejl kommer når bilen er gennemvarm og bliver parkeret 5-15 min ved indkøb eller lign. Når man kører igen skal den ca hver 3 gang brokke sig de første 1-2 km også kører vi fint igen. Det er mere tosset ved motorvejskørsel med indlagte toilet og rygepauser. Jeg kan også provokere den til det om morgenen når den er kold og kører ud på landevejen, bare op på 90-100 km/t de første 2 km, så sænker man farten til de normale 85 også er der brok og benzinmangel. Jeg har kigget til pumpen,vacuum slanger og alt andet uden og finde noget.

Har en arbejdskollega med en Honda Civic 97er. Han havde samme problem her i November, bare helt galt og fra en uge til en anden. For hans vedkommende kunne vi heller ikke finde fejl på trykregulatoren. Bilens benzintryk målte vi til 34 psi (midt i tolerancen) der var ikke benzin i vacuum-slangen der fra heller. Altså INGEN fejl  

Han har så oveni en kammerat der er udlært automekker og som i sommer færdiggjorde 2 års auto-tech uddannelse. Hans arsenal af bøger viden og programmer på hans bærbare fandt heller ingenting med Civicen

Men en udskiftning af regulator-dyret og det hele kører bare 100%   Så var Rasmus glad igen.

Prøv og google "fuelpressure regulator failure"  så er der læsestof til eftertanke, midt i alt læseriet kom jeg såmænd forbi et eller andet Ford eller Peugot hvor de foreskriver udskiftning for hver 200000km

En trykregulator ser ikke ud af meget men er forholdsvis dyr, 800-1000 på Ebay for en plug and play reservedel

Jeg har købt en universal justerbar med ur på Ebay der landede i går fra Irland til 254kr med forsendelse, nu skal jeg så have lavet et monteringsbeslag men er noget spændt på projektet. 

Dog lige til sidst, du skriver du har skiftet rotor osv, fint nok!  Men du skal også tjekke for utætheder i vacuum systemet inden du gør noget som helst andet der koster penge. Har du en utæt vacuum slange har du de samme problemer, bare til en lille penge for en ny slange eller to. Det skal være tjekket først og fremmest

 

 

 

 

 


 Mvh Henrik

Annonce
Jeg syntes lige jeg vil tilføje muligheden for knast eller krumtapsensor. Især hvis fejlen sker omkring samme omdrejningstal. Jeg havde dette problem på en gammel audi a4, hvor den tabte kræfterne efter 3500 rpm, gik ud men kunne starte op igen med det samme. Jeg udlæste bilen og der kom en maaaaaasse forskellige fejlkoder, men krumtapsensoren var den der sprang mig i øjnene..
Startspærren begyndte så også at lave fejl, pga sensoren (sensor fortalte bil at bil var slukket - startspærre fortalte bilen at den så ikke skulle køre nogen steder) så jeg endte med at lave en nød rep på krumtapsensor - rensede den med 800g sandpapir . Det var søndag og jeg skulle bruge bilen ret desperat.
Det virkede sq, og bilen kører stadig den dag i dag med samme sensor, lige godt et år senere.
uden fejlkoder

Altmuligmand med speciale i intet
Hvad med at prøve at gi den karburator sprit i benzinen det koster ikke meget.
hey alle..
fik mazdaen ud på gaden igen det var luftmængde måler der var fejlen...

super dejligt med alle de forskellige muligheder..... ;-)

 

Super... Og tak fordi du gad skrive problemet var løst.. så bliver det brugbart for andre hvis de har problemer

 Mvh Henrik

Super... Og tak fordi du gad skrive problemet var løst.. så bliver det brugbart for andre hvis de har problemer

 Mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis