Skrevet af MulleNG på 09-01-2016 21:57
Hej...
min mazda 323 fra 97 1,5 køre ikke som godt mere den "dør" når den for ligt eller fuld gas.. mellem gas køre den okay men ikke godt, godt...Lyder som om det mister tænding eller benzin.. Hvad kan det være??
Har udskift:
rotor og rotordæksel, tændkabler, tændrør, strømfordeler..
Jeg er på vej igennem samme tur med min Honda, i mit "tilfælde" tror jeg det er benzintryksregulatoren der er blevet træt (den er også fra 97)
Min Honda er lavet nyt med alt fra stempel/olieringe til topstykke tandrem, kabler strømfordeler vandpumpe tandrem (ja hele skidtet) den laver også fejlen med min gamle strømfordeler,kabler,fordelerdæksel monteret.Mit benzintryk er også helt i orden når den holder i værkstedet
Min fejl kommer når bilen er gennemvarm og bliver parkeret 5-15 min ved indkøb eller lign. Når man kører igen skal den ca hver 3 gang brokke sig de første 1-2 km også kører vi fint igen. Det er mere tosset ved motorvejskørsel med indlagte toilet og rygepauser. Jeg kan også provokere den til det om morgenen når den er kold og kører ud på landevejen, bare op på 90-100 km/t de første 2 km, så sænker man farten til de normale 85 også er der brok og benzinmangel. Jeg har kigget til pumpen,vacuum slanger og alt andet uden og finde noget.
Har en arbejdskollega med en Honda Civic 97er. Han havde samme problem her i November, bare helt galt og fra en uge til en anden. For hans vedkommende kunne vi heller ikke finde fejl på trykregulatoren. Bilens benzintryk målte vi til 34 psi (midt i tolerancen) der var ikke benzin i vacuum-slangen der fra heller. Altså INGEN fejl
Han har så oveni en kammerat der er udlært automekker og som i sommer færdiggjorde 2 års auto-tech uddannelse. Hans arsenal af bøger viden og programmer på hans bærbare fandt heller ingenting med Civicen
Men en udskiftning af regulator-dyret og det hele kører bare 100% Så var Rasmus glad igen.
Prøv og google "fuelpressure regulator failure" så er der læsestof til eftertanke, midt i alt læseriet kom jeg såmænd forbi et eller andet Ford eller Peugot hvor de foreskriver udskiftning for hver 200000km
En trykregulator ser ikke ud af meget men er forholdsvis dyr, 800-1000 på Ebay for en plug and play reservedel
Jeg har købt en universal justerbar med ur på Ebay der landede i går fra Irland til 254kr med forsendelse, nu skal jeg så have lavet et monteringsbeslag men er noget spændt på projektet.
Dog lige til sidst, du skriver du har skiftet rotor osv, fint nok! Men du skal også tjekke for utætheder i vacuum systemet inden du gør noget som helst andet der koster penge. Har du en utæt vacuum slange har du de samme problemer, bare til en lille penge for en ny slange eller to. Det skal være tjekket først og fremmest