Tapet nuller...

Hej Alle på lav-det-selv..

Jeg skal høre om der ikke er en af Jer, der har en god idé til at fjerne tapetnuller.....det sidst tapet som sidder sporadisk rundt omkring. Har prøvet og slibe, men det kan kun tage det som sidder lidt løst i kanten. Den eneste metoder, som er langtrukken, er at går væggene efter med en spray og spartel...

Vi har 120 m2 som skal gøres klar til filt..!!!


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan leje en tapetafdamper, spørg i byggemarkedet.

MvH,

Bent.
hehe, sådan en lejede vi i Bauhaus - sikken noget hø.... det tog alt for lang tid, vi mente at den måske var i stykker da damp niveauet var begrænset, og løb med vand fra den. Tænkte at der skulle stå damp ud af den som et strygejern???

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af mbaadk på 09-01-2016 20:56
da damp niveauet var begrænset, og løb med vand fra den.

 

Ja, eller måske var den defekt?

 

Bent.

 

 

Den måtte have været defekt, for alle anbefaler at bruge en til tapet! Dog skal det siges at den "rare" unge mand i Bauhaus, Aalborg ikke mente at den fejlede noget! Næste gang lejer jeg hos proff udlejning.

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Man kan købe tapetfjerner som smøres på som opløser tapet klister.
Ellers så er der leth metoden Brun sæbe og folie uden på og næste dag er det på den igen.
God arb. lyst.

Det skal nok lykkes
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Køb en girafsliber og gå i bund, så godt du kan. Afvask væggene og giv dem en gang sandspartel. Det betyder ikke noget, om der sidder små tapetrester i væggenes revner. Nu høvler du så væv på

 

Jeg har købt en tapetafdamper på nettet til 350 inkl fragt, og den fungerer uovertruffent efter at have taget tapet ned i stue, køkken og entre.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej mbaadk.

Jeg vil sige at netop ved filt, skal du være meget opmærksom på de små stykker tapetrester, som kan sidde på væggen. Når de bliver fugtige af limen, vil de udvide sig og evt. slippe væggen. Så de skal helst helt af.
En girafsliber er ikke nok, til de små stykker, så der er ikke andet for, end at du skal i gang med tapetopbløder og en skarp spartel eller en tapetstripper.

Men når du nu skal have filt på, så SKAL du altså også spartle med sandspartel. Mindst én gang og gerne to, hvis væggen er lidt ujævn.

God arbejdslyst :-)

Mvh
Michael Haahr
Malermester

Malermester Michael Haahr


Web: www.maler-maling.dk

Ok, har været en første væg igennem med spray og spartel - så finder jeg ud af om jeg har været grundig nok.

Hvad er tolerancen for ujævnheder når der skal filt på væggen. Med en vaterpas på 2m, har jeg nogle steder hvor jeg kan sætte den blå afstands kile i, tror den er en mm. Vil man kunne se ALT, hvis væggen ikke er 100% plan??

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også