Kan ikke få hjulene af

Hej,

Jeg troede jeg skulle skifte fra sommerdæk til vinterdæk i dag, men kunne ikke få hjulene af. Det går fint med at hæve bilen med donkraften og få hjulboltene af. Men efter de er fjernet kan jeg simpelthen ikke få hjulene af. Det er alu-fælge som sidder på og de er spændt på med 110 nm. Bilen er 3 år gammel så der burde ikke være så meget rust. Jeg har prøvet at slå og sparke forskellige stedder på hjulene, men de går ikke løs. Er der nogen som har gode ideer til hvad jeg kan gøre?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En stor muggert og så ellers slå på dækket

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Skrevet af nl89 på 09-01-2016 19:11
en klassiker ;P

løstnen boltene og spænd dem lige til med fingrene, kør lidt frem og tilbage i indkørslen og vupti så kan de fjernes uden vold

 

Smart , den vil jeg huske.

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Ja, alufælge kan sidde godt fast på centreringstappen.
Fedt den ind før du monterer næste gang (din lokale biludstyrspusher kan råde dig, så vidt jeg husker er det lithiumfedt).

MvH,

Bent.
Der er kun en ting at gøre, løfte bilen op. løsne skruerne 3-4 omgange. tag en træklods og mugget og slå på bagsiden af hjulet. alt sæt trækloden op på fælget og slå alt hvad du kan på trækloden med muggert. drej hjulet kvart omgang og gang tag ind til hjulet går løs.
Annonce
Tak for tipsne! Jeg smutter ud og prøver dem senere i dag :-)
Så er hjulene skiftet med brug af NL89's trick med at løsne bolte og køre lidt frem og tilbage. Genialt :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis