Pris på gulv varme med novopan

Vi overvejer at få lagt gulv varme med novopan. Vi tænker selv at brække det gamle gulv op og vi ved der er støbt beton gulv under så jeg tænker novopan gulv varme er smart, nemt og billigt. Vi tænker at sætte en tømre og en vvs'er på at lægge pladerne og slager og tilkoble systemet. Men hvad vil dette koste på ca 100 m2 fordelt på 5 rum?
Vi overvejer at få lagt gulv varme med novopan. Vi... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan se at der er kommet der flere detalier frem. Det kunne være rat at få det fra starten af.

Jeg vil nu alligevel få udgravet og lave et nyt beton gulv med isolering og gulvvarme.

Hvis der ikke skal støbes nyt gulv og ikke ønsker at invistere til den optimle løsning som er mere omfattet. Så er det med at få det gl. gulv op og få underlaget rette til evt. dampspær, efterisoleret ... Husk at der skal være lidt luft til ventilation inden det det gl eller nye trægulv monteres.


Byggeprocesrådgiver virksomhed. Udd.:Tømmer - Bygningstekniker, Bygningssagkyndig og (energirenovering og energivejleder) Fritid: EL-, & VVS-, alternativ energistyring, Reklamefotograf GVU, IT-Gadgets, Drone-Certifikat.
Skrevet af MissGørDetSelv på 11-01-2016 15:56
Ja netop der er gulv der ligger på strø og så er der isolering - det er ikke til at vide hvor meget da vi ikke kan komme til det uden at brække i gulvet - men fra et dørtrin der har været brækket op har vi set isolering - huset er fra 1969/70 og derfor er det nok max 100 mm. Jeg tror ikke der er plads til mere end de 100 mm i isolering hvis man vil bibeholde den beton der allerede ligger - og det er netop det jeg gerne vil - for ja det andet bliver nemlig ret omfattende og må virkelig være en dyrer løsning tænker jeg ... Men jeg har aldrig have gulv varme eller gulv så jeg ved det jo ikke - derfor mit opslag :-) i vores entre som vi fik brækket op var der flamingo plader til isolering under betonen - mon ikke der er det samme alle andre steder i huset? - men ellers finder man vel kun ud af det ved at brække det op ?

Mon ikke der findes nogle tegninger med information om opbygningen? Den information SKAL man have for at lave en god plan.

Byggeåret kan nok også fortælle erfarne folk noget om hvor meget man isolerede på den tid. Umiddelbart lyder det jo lovende at der var flamingo under betonen i entre,

Der er vel ingen problemer med fugt?

Igen jeg ville ikke røre betonen.

Generelt er jeg ikke glad for tanken om at forvandle alt til sten. Det er for ultimativt, uigenkaldelig, umulig at ændre på uden at starte forfra.

Er der virklig livsmissionen, meningen med tilværelsen at fylde hver m2 op med 1/3 m3 flamengo og et kvart ton armeret beton?

Nyt hus så måske.

Ellers er mit svar; nej, det vil jeg altså ikke.

 

 

 

Hvis der nu er 20 cm flamengo under betonen, og 10 cm rockwool over, så er vi på 30 cm isolering.

Så måske er den novopan en ganske ok løsning?

Evt kan den afprøves i et enkelt rum, og som en 100% Lav-Det-Selv løsning. På den måde kommer man ikke ud i økonomiske katastrofer.

1, Gulvrædder af.
2, Novopan på (tilsluttes hvor radiator sad, med termostat på retur)
3, Gulvrædder på igen.

Så er der gulvvarme :-)

 

Jeg tror ikke et hus med den alder har 200mm flamingo´, under betonen.

Tidstypisk kabilarbrydende lag + 8-10 cm beton, og så 50-75mm rockwool mellem strøerne.
Og man må ikke fylde op med isolering mellem beton og trægulv, der skal være luft.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Om der er flamingo under betonen er nemt at finde ud af, når brædderne er taget af. Bor et hul i betonen og se, hvad der kommer op.
Gammelt hus, den går ikke, fordi temperaturen på fremløbet vil være alt for høj til trægulv.

fase
Jeg tror ikke et hus med den alder har 200mm flamingo´, under betonen.

Tidstypisk kabilarbrydende lag + 8-10 cm beton, og så 50-75mm rockwool mellem strøerne.
Og man må ikke fylde op med isolering mellem beton og trægulv, der skal være luft.

Vi prøver igen, i morgen --

For mange tryk på send.


fase
Om der er flamingo under betonen er nemt at finde ud af, når brædderne er taget af. Bor et hul i betonen og se, hvad der kommer op.
Gammelt hus, den går ikke, fordi temperaturen på fremløbet vil være alt for høj til trægulv.

fase
Skrevet af je_ns på 11-01-2016 18:35
Jeg tror ikke et hus med den alder har 200mm flamingo´, under betonen.

Tidstypisk kabilarbrydende lag + 8-10 cm beton, og så 50-75mm rockwool mellem strøerne.
Og man må ikke fylde op med isolering mellem beton og trægulv, der skal være luft.

Muligvis er de heldige med isolering, da der jo åbenart var flamengo under entre.

Du vil have ventilation mellem oversiden af beton og isolering op med trægulv fordi der ellers kan komme kondens i isoleringen ned mod betonen.

Det vil være interessant at se hvor dan den nuværende opygning er.

 

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis