Polo 98' - dug/dråber indvendig rude

Er der nogen som kan hjælpe med ,hvor for at vores polo dugger indvendig, selvom blæseren virker som den skal. Der er hverken AC eller klimaanlæg i den.

Fj
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
enten kan bilen være utæt, eller det kan være fugt fra fodtøj osv. det kan også være hvis i har sat blæseren til at køre recirkulation.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Tak jeg tænke på det,ser om det hjælpe.

Fj
velbekomme, håber i hitter ud af det

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej!
Jeg havde engang lignende problem i min polo og jeg fandt på en lidt ærgerlig måde ud af hvad der var problemet i det tilfælde. Den duggede til i en periode og efter et regnskyl, var hele bilen oversvømmet indefra, måtter og guld var drivvådt. Jeg fandt ud af, at blade og alt mulig andet nedfald gennem årene havde stoppet skyllekanalerne, hvor regnvand skal flyde ud til. Det vil sige, at vandet ikke kunne komme igennem. Det ophobede sig, og derfor var der vand i mit blæsersystem. Det forklarer at den dukkede til. Efter regnskyldet, blev systemet oversvømmet og vandet dryppede ud igennem blæserkanalerne. Jeg vil anbefale dig at undersøge det også :-)
dukkede- duggede
regnskyldet-regnskyllet

:-)
Annonce
Tak flymale- der er noget at kigge på.

Fj
Ved nærmere undersøgelse, så er det som om jeg ikke kan omstiller den fra recirkulation,og til en anden posion.

Fj

Du kan som regel høre forskel på lyden fra blæseren når den står på recirkulation eller ej. du mangler og nævne om du holder i en garage eller ude i det fri. Jeg har før haft det samme når vinteren var godt i gang. Så hjælper det totalt og tage måtterne ind og tørre og sætte en varmeblæser i bilen et par timer. evt på hattehylden eller andet, bare vær opmærksom på brandfaren hvor du sætter blæseren.
Jeg havde kun fugten da jeg ikke havde en garage som jeg har nu. Om vinteren når jeg kommer hjem med en meget varm bil åbner jeg de forreste vinduer 2 cm . Når varmen fiser ud af bilen ryger en masse fugt samme vej. Det er rigtig meget fugt der ophobes i biler på den her årstid.

Mvh Henrik

Jeg åbner alle døre når det er tør vejr så kan bilen blive blæst tør.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis