Valg af toilet, hvad skal man kigge efter

Hej LDS'ere

Vi er i gang med en større istandsætning som blandt andet omfatter være toilet/badeværelse.

Indtil videre har vi fået købt det meste af det vi skal bruge, men vi mangler selve toilettet - og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal kigge efter. Så hvad er godt og hvad er knap så godt?

Pt. har jeg kig på dette toilet: http://vvspriser.com/produkt/601021200 ... Det er billigt, det er fra Ifö (et mærke jeg kender), det er med S-lås (hvilket det skal være) og det er sådan set hvad jeg har at sige om det... Er det et godt toilet? Er der evt. et andet toilet jeg bør vælge og hvorfor?

Jeg ser frem til en masse begavede svar og anbefalinger.

På forhånd tak.

mvh. Rune

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil fokusere på hvordan det er at renholde.
Her tænker jeg på om der er mange udvendige kringlekroge... De er trælse ar rengøre. Så så strømlinjet som muligt.
I kummen vil jeg igen kigge på hvor tilgængeligt det er for toilet børsten...
Selve glaseringen bør være så hård og glat som mulig for at få den letteste rengøring.

Toiletsædet vil jeg vælge i enudgave hvor sæde og låg leg afmonteres (uden at skulle skrue) igen renholdelse....

Og slutteligt ville jeg vælge et væghængt med skjult tank... Igen langt lettere at renholde.

Positivt er det at Sign har en termo tank så du får mindre kondens, hvor støv fanges....

Om man kan li formen på kummen på en Ifø er en smagssag. Det er relativt lille og agernformet og med smalle siddepladser på sæderne...
Plus det runder tilbage i kummen meget hurtigt, hvilket let giver "kvindeligt opsprøjt" under sædet..... Urinenkan nemt strinte op under brættet... Og for "veludstyrede herrer" kan man opleve at man siddende oplever at spidsen direkte rør indersiden af kummen når man sidder....

Jo lidt toilet nørd er man vel når man har arbejdet på Pressalit i en del år....

Når alt det er sagt, så har jeg selv forgængeren for Ifø Sign der er træls at renholde... Har masser af snørkler osv....
Så det kan vel kaldes omvendt erfaring :-)

Mvh Njord

MVH Njord
Ud over Njord's meget begavede betragtninger, vil jeg fremhæve det med den gode glasur. Jeg er blevet sat til at skifte et lokum, fordi Hustru var træt af et, hvor glasuren var for grov, og derfor ikke var let at holde fri for kalk.

Med venlig hilsen
ktm

 

Man kunne jo postulere, at der er lige så mange meninger om toiletter, som der er rø....... ! 

Nå, spøg til side... jeg har lige udskiftet vores Ifö toilet, af bl.a. de grunde som tidligere er nævnt.

Yderligere har vi hos os, en del okker i vandet. Det sætter sig under vandlinjen, med årene - uanset om man prøver at holde det rent.

Jeg valgte et prisbilligt alternativ, der levede op til det vi gerne ville have:

- Det skulle have stort og lille skyl.

- Det skulle være med god (høj) siddehøjde.

- Det skulle være lukket i siderne (rengøringsvenligt).

- Det skulle ikke have for mange rengøringskroge (ingen låg på cisternen og "lukket" ved overgang fra sæde/låg og kumme.

- Det skulle have soft-close sæde.

Vi fandt et godt tilbud i Jem&Fix. Det ser du herunder. Toilettet har ikke en åben rand, rundt langs kummens overside, men er fuldstøbt med en masse små huller forrest og bagerst.

Om det er noget for dig, ved jeg ikke. Men vi er godt tilfredse. Monteringen var nem - det passede lige ned i eksisterende afløb, og der følger en boreskabelon med, til de to huller der skal bores. De eksisterende huller fra Ifö kummen dækkes af det nye toilet. Efter billedet er taget, har jeg fuget rundt langs kanten ved gulvet. Det forhindrer smuds og skidt i at ophobe sig under toilettet. (Der var ikke kønt under det gamle toilet )

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

alle de ting Njord nævner, kender jeg fra vort Ifø Cera toilet. for lidt plads fortil, for lidt plads bagtil (dumpninger hænger ned af bagvæggen). De to eneste plusser er, at det er hvidt og vi har haft det 12 år uden at måttet skifte pakninger. Pas på fastspænding i gulvet. Nogen steder går gulvvarmen uhyggeligt tæt på tønden. Og skal man bore nye huller, er det med livet som indsats

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis