Udskiftning af termostatventil

Hej

Jeg har problemer med gulvvarmen i mit soveværelse. Varmekilden er et pillefyr, og gulvvarmen til soveværelset kommer fra 3x fremløb+returkredse der er termineret i fyrrummet med en termostat. De rør termostaten er monteret på er koldere end dem der er bagved, så det må vel være en returvandstermostat der er monteret.

Temperaturen i soveværelset svinger op/ned med udetemperaturen, dvs. der er sjældent en stabil temperatur i rummet, og det er meget svært at regulere temperaturen, få milimeters justering på termostaten giver mange graders forskel.

Jeg har derfor indkøbt en trådløs termostat (http://www.salus-controls.dk/produkter/it600-startpakke-internet/) som jeg har forsøgt at montere, den passer dog ikke på en returvandstermostat fra danfoss.

Jeg kan ikke finde en adapter der passer til Danfoss FJVR, og jeg er ikke sikker på at disse termostater fungerer på returstrengen.

Hvilke muligheder har jeg for at montere den trådløse termostat så det kommer til at virke?

Hvis jeg ikke kan finde en adapter der passer er den oplagte løsning vel at fjerne ventilen fra returkredsen, og montere en ventil på fremløbet. Er dette så simpelt som at indkøbe en ventil, lukke for vandet og montere ventilen samt termostat og så er man kørende?

I så fald, hvor skal ventilen monteres? (højre eller venstre på billedet?)

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er så nok ikke andet for, end du køber en returhane der passer sammen med dit nyindkøbte  trådløse termostatsæt. Hvilken hane det er, kan jeg ikke rigtig blive klar over men det burde sælger snilt kunne oplyse.  

Du bør ikke montere en ventil på fremløbet, uden du har en fungerende termisk returventil på returen, der måler på vandets temperatur (holder returens temperatur nede). Ellers vil det formodentelig gå helt galt med og regulere rumtemperaturen. Det bedste ville formodenteligt være og købe en minishunt til tre kredse.

I øvrigt, er den termiske ventil der sidder der nu i orden ???  I mine ører lyder det ikke sådanne når det mekaniske reguleringsområde kun er en/to milimeter. Måske ..............  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis