Udskiftning af gulvvarmestyring

Vores Megatherm mega Wireless 12 gulvvarmestyringsboks er stået af. Hvad kan vi udskifte med? Og kan vi nøjes med at skifte boksen, samt rumfølere?
Vores Megatherm mega Wireless 12... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
 Jeg skal have skiftet vores Danfoss gulvvarme system til Icon, og har lidt spørgsmål. Jeg vil høre ad om jeg selv kan skifte det ud, eller om det er helt umuligt. Vi skal have en icon master med 10 udgange, da jeg kan se der er 9 ventiler. Men spørgsmålet er om jeg bare kan tage de gamle stik af den master der sidder der nu, og sætte dem over i den nye.  Kan se der går en ekstra ledning udover de der bruges til ventilerne og strøm, hvad er den egentlig til. Og på den nye master, kan man få et udvidelses modul, men skal det bruges til vores system? Kan læse mig frem til at det skal bruges hvis der skal kobles andre systemer på anlægget, men hvad det betyder forstår jeg ikke.
Det er denne boks den ekstra ledning går til
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du tager bare ledningerne og flytter dem over i den nye masterboks, husk du skal bruge den øverste klemmerække. udvidelsesmodulet skal du ikke bruge ved kun en master. Men husk at bestille et radiomodul med.
den ekstra ledning er til en ECl 110. Prøv at Google det

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Super tak for svar. Jeg bestiller master, radio modul, 8 termostater og app modul. Skulle bare sikre mig, at den gamle Danfoss master bare kan udskiftes med den nye uden at vide noget om vvs. For at indstille den, er der manual. Bare jeg ikke skal til at rode med alt mulig andet end bare at tage ledningerne og føre dem over i den nye
​Men hvad er det ekstra modul egentlig til?
Renepj skrev den 12-10-2019 21:32:01

Super tak for svar. Jeg bestiller master, radio modul, 8 termostater og app modul. Skulle bare sikre mig, at den gamle Danfoss master bare kan udskiftes med den nye uden at vide noget om vvs. For at indstille den, er der manual. Bare jeg ikke skal til at rode med alt mulig andet end bare at tage ledningerne og føre dem over i den nye
Men hvad er det ekstra modul egentlig til?den ekstra ledning er til en ECl 110. Prøv at Google det

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det er så nemt at indkode, det hele står i manualen.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tror jeg er lidt forvirret nu. Skal jeg bruge det ekstra udvidelses modul man kan få til icon masteren, når min installation ser ud som den gør?
Renepj skrev den 13-10-2019 18:56:18

Tror jeg er lidt forvirret nu. Skal jeg bruge det ekstra udvidelses modul man kan få til icon masteren, når min installation ser ud som den gør?

 Nej du skal ikke bruge udvidelsesmodulet. Du skal bruge en master, termostater/rumfølere og et radiomodul. App modulet er til hvis du gerne vil bruge deres app (det valgte jeg personligt fra). 

Tillader mig lige at låne tråden, da jeg har et relateret spørgsmål. Har en 3 strengs trådløs Roth gulvarmestyring fra 2012. Har haft utroligt meget vrøvl med systemet. Styreenheden går i baglås ofte, og skal genstartes. Der ud over har jeg svært ved at styre varmen i huset da der ikke er gulvvarme i resten af rummene.Vil gerne have eet integreret system så har kigget på Danfoss Link.Spørgsmålet er om jeg kan kan genbruge telestaterne fra Roth til Danfoss Link systemet, eller om jeg skal have nye telestater? Hvis jeg skal have andre, hvordan finder jeg så ud af hvilke jeg skal bruge. NC eller NO, og RAV eller VMT?

På forhånd tak.
Så længe de er 24 volt og 2 watt så kan de genbruges på danfoss.
Nc og no skal stilles inde i styringen.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også