Udskiftning af gulvvarmestyring

Vores Megatherm mega Wireless 12 gulvvarmestyringsboks er stået af. Hvad kan vi udskifte med? Og kan vi nøjes med at skifte boksen, samt rumfølere?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vores er også lige stået af   . Hvad fandt I ud af? Kan man nøjes med at skifte boksen?
Hvordan stået af?
Jeg har ingen erfaring med den type men der sidder sikring i de fleste styringer hvis du skiller dem ad. Måske er den gået?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Supermand skrev den 23-09-2019 15:31:16

Hvordan stået af?
Jeg har ingen erfaring med den type men der sidder sikring i de fleste styringer hvis du skiller dem ad. Måske er den gået?

 Det er desværre ikke sikringerne, det håbede jeg ellers også lige 😉 Det er disse to (se billede), der er brændt af på printpladen. Jeg tænker det ikke kan svare sig at lodde nye på. 

Okay.. Jamen du kan vel nøjes med at udskifte styring og indlære dine gamle rumfølere.
Btw hvordan ved du at dioderne er stået af? Var de skudt af printet?
Jeg skiftede styreboksen og rumfølere, da den gamle styreboks ikke længere bliver produceret.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
moffen86 skrev den 23-09-2019 16:22:12

Jeg skiftede styreboksen og rumfølere, da den gamle styreboks ikke længere bliver produceret.

 OK men til hvilken? Kan man skifte til et hvilken som helst mærke, eller skal vi skifte rumfølere/telestater osv på samme tid? Synes ikke den Megatherm har nu, ser specielt god ud, så overvejer Danfoss/Uponor eller noget andet... Det betyder bare en del for prisen om man skal skifte 10 telestater og 10 rumfølere også. 

Jeg skiftede til en styreboks og rumfølere fra wavin, modellen: Wavin AHC 9000. Styreboks og rumfølere skal kunne tale sammen, derfor var det nødvendigt med udskiftning af begge dele på samme tid. Systemet fungerer ret godt. De gamle telestater har jeg genbrugt, men jeg kan desværre ikke svare på om du generelt kan genbruge telestaterne med en ny styreboks, måske kan andre bidrage med et svar på det? 
moffen86 skrev den 23-09-2019 21:20:24

Jeg skiftede til en styreboks og rumfølere fra wavin, modellen: Wavin AHC 9000. Styreboks og rumfølere skal kunne tale sammen, derfor var det nødvendigt med udskiftning af begge dele på samme tid. Systemet fungerer ret godt. De gamle telestater har jeg genbrugt, men jeg kan desværre ikke svare på om du generelt kan genbruge telestaterne med en ny styreboks, måske kan andre bidrage med et svar på det? 

 OK fedt at kunne genbruge telestater. Jeg kigger lige på den boks, måske jeg gør det samme så 😉 

Tak for svar! 
Jeg er endt med at købe Danfoss Icon. Lavede en gennemgribende pris- og for/imod liste    og her kom Danfoss bedst ud, på vores prioriteter. Jeg har satset på at kunne genbruge mine aktuatorer/telestater (da de fungerer på samme måde, og er 24V 2W som styringen), så må vi se, om det holder stik, eller jeg må købe dem også...  
Lige en opdatering herfra:
Så er alt Danfoss installeret, og det kører helt perfekt indtil videre. Det virker heldigvis fint med de gamle aktuatorer/telestater.   Systemet (Danfoss Icon Master + Radio Modul + 10 rumtermostater) kostede os 6.315,- kr incl. forsendelse. Her er hvad de andre systemer ville have kostet (min. 10 kredse):

Danfoss incl. aktuatorer = 8.385,-
Wavin incl. aktuatorer = 7.375,- (6.908,- uden display)
Uponor incl aktuatorer = 10.733,- (skal bruge Uponors aktuatorer)
Megatherm incl. aktuatorer = 10.140,-

Håber nogen kan bruge det til noget, hvis de kommer i samme situation.   
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også