Jeg er i den situation, at jeg for under 1½ år siden, skiftede mit ældre naturgasfyr ud til et kondenserende naturgasfyr. Jeg bor i et ældre hus, hvor det altid har krævet et højt tryk, at få presset varmevandet ud i radiatorerne. Efter skiftet har jeg konstant problemer med, at holde temperaturen på komfortniveau når det er koldt, da det nye fyr er selvregulerende og ikke har lige så stort tryk på vandet. Det står på max varmeregulering og er endda skiftet til en kraftigere pumpe end det er født med, men det hjælper stadig ikke nok.
Huset er i 2 etager og det er et enstrenget system til radiatorer til begge etager. De første radiatorer på strengen bliver varme nok, men ikke de sidste. Så tilførsel til radiatorer er underdimensioneret, men har virket med det gamle fyr.
Hvordan får man mere tryk på? Skal der sættes en extern pumpe på eller hvad gør man?
Gode råd modtages med glæde, da jeg selv er løbet tør
Jeg forventer ikke mere hjælp fra VVS firma, da de har brugt mange timer på anlægget sidste vinter og kostede en kæmperegning oveni det nye fyr:
Så lige nu har jeg svært ved at se fordelen i skiftet af anlæg.