Maling af døre

Hej alle.

 

Jeg har brug for nogle malertips. Jeg skal til at male en del døre på min skole. De er malet med en lakmaling fra Beckers.

1. Hvilken maling skal jeg bruge for det bedste resultat? jeg regner med at rulle det på.

2. På et par af dørene er maling skallet af i pletter. Jeg har ikke tid til at fjerne alt det gamle maling som rent faktisk stadig sidder fast, kan man spartle/slibe for at få et ok resultat? og hvilken spartel skal man i så fald bruge?

 

Håber i kan hjælpe med disse problemer.

 

God weekend

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer lidt an på hvilket resultat du går efter 

Hvis du ønsker at de skal stå helt fejlfri, skal de slibes og spartles så de er glatte som en barne numse overalt  

Er det et mere almindelig udseende du går efter, skal alt gammel maling der ikke sidder fast, skrabes/slibes af, og er der huller/buler skal de spartles ud og slibes plane, inden du sliber døren så den er mat i overfladen...du starter selvfølgelig med at rengøre i malerrens og vaske efter med rent vand 

Hvis du har mulighed for det, kan de betale sig at lægge døren ned og afmontere håndtag og hængsler, og male en side af gangen. 

Køb noget god maling (du får hvad du betaler for) og forklar i forretningen hvad du skal male, så kan de hjælpe dig med både maling og værktøj.   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også