Klinke som køkkenbordplade

Hej LDS

Jeg lavede nyt køkken inden jul, og nu mangler jeg blot nogle detaljer rundt omkring. En af disse er en stump bordplade på ca. 30cm i bredden. Her havde vi planlagt at der skulle en stenplade på, men vi havde dog ikke planlagt at flisecenteret skulle have næsten 2000,- for den. Derfor har vi nu snakket om at lave stykket med en 30x60cm klinke i stedet. Jeg har tænkt at lave en plade, x-finer, mdf eller spån, der passer i tykkelsen, og så lime klinken på denne. Men hvilken plade skal jeg vælge? Og hvordan kan man lave en pæn forkant med denne løsning, således at man ikke kan se den underliggende plade?

Derudover skal jeg have sat to klinker op på en væg. Kan man lime disse og bordpladen, med andet end fliseklæb? At købe en hel sæk for så lidt forbrug virker tosset.

Mvh. NikolajBo

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville vælge x finer i en passende tykkelse, og så skære en flise til så du kan bruge den som kant, eller du kan købe fine fliser for en formue, der er beregnet til trapper, som netop har den kant...

Du kan købe fliseklæb og fugemasse i 5 kg poser, og det tror jeg ikke er dyrere end at skulle bruge alskens klister for at sætte dem fast. 

Giv x fineren nogle lag maling/lak på alle sider (ikke mindst på kanterne). 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også