Gulvvarme - varmer ikke nok i ny tilbygning

Hej

Vi har fået lavet en tilbygning for nogle år siden. Der blev også her lavet gulvvarme som vi har i resten af huset, som er fra 1997. PEX rør er trukket over loftet og ned i tilbygningen som ligger længst fra gasfyret. 

Problemer er at der altid er koldere i tilbygningen, og jeg kan ikke få varmen op selvom der er skruet helt op for "termostaten". Det er vist ikke en termostat idet den sidder på fordelerrøret ved gulvvarmen ved fyret. Se billede og den røde pil. Jeg har en mistanke om der er ikke er nok flow i vandet, og har derfor lukket meget ned på returventilen på mange kredse. Men det hjælper ikke nok. Derudover udre det mig at der ikke kommer varme på den lille radiator ved fyret. Den er koblet på sidst i fordelerørene. Gasfyret er helt nyt.

Forslag? Ideer? Spørgsmål?

Mvh
Lars
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver slangerne er ført over loftet, så kan der stå luft i dem, er der nogen udluftningsmulighed på loftet.

Er slangerne og/eller loftet isoleret.

Mvh. Ole
Skrevet af Kivi på 07-01-2016 15:20
Du skriver slangerne er ført over loftet, så kan der stå luft i dem, er der nogen udluftningsmulighed på loftet.

Er slangerne og/eller loftet isoleret.

Nej, der er ingen udluftningsmulighed på loftet.
Ja slangerne er isoleret på loftet

Mvh
Lars
Jeg synes at have læst andetsteds at der bør være automatudluftere, hvis slangerne går over loftet.

Men det er der nok nogen, der ved mere om end mig.

Er slangerne til de nye anlæg overhovedet varme.

Mvh. Ole
Kom lige til at tænke på den termostat du peger på.

Har du haft hovedet af den og tjekket stiften inde under ikke hænger.

Mvh. Ole
Ja der er varme på. Bare ikke nok og noget mindre end resten af huset. Nej jeg har ikke tjekket stiften. Det vil jeg gøre.

Mvh
Lars
Annonce
Måske du skal have en pumpe på, som kun trækker denne streng?

Vi prøver igen, i morgen --
Hej.
Gammel tråd - I know.

Blev der fundet en løsning?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis