Hvad skal jeg plante ?

Hej med jer,

Min kæreste og jeg er lidt uenige om, hvorvidt vores pæretræ skal leve eller dø:

Jeg synes jo det er rigtig pænt og hyggeligt, men min kæreste har nok en pointe med, at det skygger en hel del for vores træterrasse. Hvis nu det ender med at vi fælder træet, har I så et forslag til, hvad vi kan plante i stedet? Et træ eller en busk som ikke bliver mere end ca. 1.5 meter høj. Der er også nogle andre planter som eventuelt kan fjernes, for at lave plads til noget pænere

Hej med jer, Min kæreste og jeg er lidt uenige... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja - du bør betragte træet som en værdifuld ting.
Det er dejligt med lidt skygge en hed sommer - vent et års tid med drastiske beslutninger.
Få evt. en prof træbeskæringsmand til at kronebeskære det lidt. Detvil være synd hvis det gik ud. Pæretræer er vist nok lidt vanskelige at beskære godt.
Ellers findes der mange typer som ikke bliver for store, og som kan beskæres fremover.
Navr. Tjørn - god til fugle. Hassel. Rønnebær. Benved. Taks. Spørg på planteskole. MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også