Sprængt 1* vand slange kabel til husvand værket

Hej Alle sammen...
Har lige haft en KÆMPE SOS herhjemme.
Har et Alko INOX 3500 hus vandværk stående indenfor under vasken, hvor den er tilsluttet 1000L palle tank udenfor.
Mit 1tomme sorte vand slange rør er købt i Harald Nyborg:
http://www.harald-nyborg.dk/p7674/flex-slange-1-7m-sort
(Flex slangen udenfor har 10mm rør iso lering samt vand kabel optil 10grader som jeg tænder efter behov.)
Pludselig kommer min kæreste ned i kælderen og ser hele gulvet er fyldt op med vand. (Efter redningen, finder vi ud af der er snak om små 2-300Liter)
Hun for stoppet det hele, taget vandet og sat affugter igang med det samme. )Tænker at lade den stå i 1uges tid for en sikkerheds skyld.
*Slukket for husvand værket som så har kørt i lidt tid og var meget varmt.. (Håber ikke det har taget skadet.)
Jeg selv kommer hjem fra arbejdet og ser hvad der er sket.
På den sorte Flex slange som i kan se på billedet, er det som om der er "sprængt" et hul i det gennemsigtige del.??
For fillen kan forsage denne skade.??   Min eneste tanke er, af det er dårlig kvalitets flex slange fra Harald Nyborg..
*Trods den virker ekstrem hård m.m.
Har i nogen ideer til hvad der er sket her.?
Min løsning nu er, af jeg køber den "dyre" Alko 1tomme slange idag til 350kr xl-byg:
http://www.xl-byg.dk/produkter/haven/vandings-og-sproejteartikler/slange/alko-1-komplet-mkontraventil-og-filter-7m-slange.htm
Den har messing fittings m.m. kontrak plastik ved Harald nyborgs.. og så håber jeg denne slange er af bedre kvalitet..

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske slangen har været på en skarp kant, eller ja dårlig kvalitet.

Slangen du linker til fra XL, er rigtig god kvalitet, i mit lokale XL kan den købes i metermål, eller en hel rulle.
Så måske der er lidt at spare?
Men det kræver jo så du kan genbruge dine fittings..


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis