Hej er i gang med at klargøre min motor og er kommet til søvandspumpen. Jeg ligger inde med en ny impeller men tror nu jeg venter med at skifte , den ser helt frisk ud. Olie rørene under pumpen er ved at være noget anløbne dog ikke gennemtærede , så de får en grundig nedslibning og ny maling, Grunden til tæringen regner jeg stammer fra pumpehuset hvor impelleren sidder, lyder det ikke sandsynligt ? Jeg vil så sætte en ny pakning i ind til impelleren, men lur mig om jeg ka finde en sådan uden at skulle ha enten, impelleren med eller alternativt et sæt med oliepakninger til selve akslen,hvor den vist også er med. Det ku selvfølgelig være en ide, men er der nogen der har erfaring med om det nødvendigt, har ihvertfald ikke konstateret at der skulle være vand i motor olien, da jeg tømte den. Ska lige sige at båden og motoren er ny anskaffelser, så har aldrig haft den på vandet, og har derfor ikke været i stand til at konstatere nogle utætheder.
Er der ellers nogle ting i vil råde mig til at gennemgå ved motoren, udover filtre.
Mvh
Jesper