koldt-i-varmt gulvvarme i pladeløsning

Hejsa

Skal til og lave mit bryggers om, vil i den forbindelse etablere gulvvarme da der ingen varmekilde er pt (er pænt koldt pt! )

Tænker jeg vil lave det med en returventil på fjernvarmen, str på arealet hvor der skal være gulvvarme er ca 7M2 , men for at varmen blir fordelt jævnt, har jeg jo læst mig frem til herinde at man ligger varm og kold slange ved siden af hinanden, men gir lidt udfirdringer da det skal ligges over det bestående betongulv. nu har jeg 3cm fra klinkerne op til underkant dørtrin, så hvis jeg fjerne de eksisterende klinker, har jeg nok 3,5-3,8 cm byggehøjde inkl nye klinker.

Men har overvejet løsningen og ligge noget Sundolit ud med en given bæreevne, og så fræse spor i dem  til og ligge varmeplader og slange ned i, vil det være en mulig løsning?

Eller er der nogen der har en anden løsning?

Skal lige nævnes at rummet er vinkelformet.. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg var dig, ville jeg fræse slangerne ned i betonen med en rilleskærer.

Du vil få en bedre varmefordeling i gulvet, da den primært spreder sig opad. Husk at gulvvarme virker ved at konstruktionen varmer lokalet op.
I et så lille rum gør det ikke den store forskel om du ligger dem i "sneglform" eller bare frem og tilbage Du kan kigge på nogle af de løsninger med minimal indbygningshøjde - du kan f.eks. få 12mm eller mindre slanger. Det vil nok være ideelt. Og ellers som Gremlinn siger - men hvis der ingen isolering er i gulvet kan det blive dyrt.
Ved nemlig ikke hvad der er af isolering nedad - har ejet huset i 3 mdr.. Huset er fra 69. Og sikkert det oprindelige beton..
Så ville også hælde lidt til og få lidt isolering nedad.. Har set lidt på Jackon 30mm plader + aluplader til 16mm slanger..
Kan man ligge fliser direkte ovenpå sådanne plader - hvis de er limet til betongulvet?
Gør det selv bladet havde et artikel sidste måned tror, om netop det. Dog med Wedi plader og laminatgulv. Men jeg er ret sikker på det skulle virke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis