luft til luft

jeg har et udhus på 22 kvm , er der en varmepumpe der kan anbefales, bygningen er et vaskehus. men isoleret.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af lynæs på 06-01-2016 17:59

jeg har et udhus på 22 kvm , er der en varmepumpe der kan anbefales, bygningen er et vaskehus. men isoleret.

Du ved godt at det til dels er religion,hvilken der er bedst 

Men bare hold dig til et anerkendt mærke og vælg en der kan klare det dobbelte af dit behov.

Hold dig fra de billige varehusmodeller - men mærkevarer til det lille behov er også opnåelige.

Jeg vil tro du kan klare dig med en af de mindste modeller fra en af de anerkendte ( Panasonic,Mitsubishi,Daikin m.fl. )

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Enig - den jeg har i sommerhuset ( Panasonic ) har den funktion ( 8 eller 10 grader )

Jeg tror alle de anerkendte kan fås med det - da jeg købte min i 2010 var det ikke alle - men jeg valgte min bl.a. fordi den havde funktionen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

tak for svar.
jeg så Bilka avertere med en Panasonic for tiden til ca. 11000 med montering, den burde så kunne anvendes.?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 06-01-2016 22:04
tak for svar.
jeg så Bilka avertere med en Panasonic for tiden til ca. 11000 med montering, den burde så kunne anvendes.?

Ja, det ser det ud til - den har også 10gr. funktionen.  ( går ud fra det er NE9PKE du har kigget på - det er ikke værd at spare kr. 1.000,- og købe CE9PKE, den har ikke funktionen og har en dårligere virkningsgrad, SCOP - først nævnte er også tilskudsberettiget det er CE-modellen ikke ) Og rigeligt stor til dine 22 M2 er den helt sikkert også.

Husk at sørge for strøm til den - jeg vil anbefale at få lavet en ekstra 2 - Pol. gruppe i tavlen på 10A til den alene - at køre den på en alm. stikkontakt på din lysinstallation er ikke optimalt.

Jeg satte en 10A kombiautomatsikring med indbygget HPFI op til min og kørte den udenom den primære HPFI - for at sikre at den kunne køre selvom HPFI-en er slået fra i huset. Det behøver du ikke, når det er i forbindelse med din bolig du har din. Mener også at have læst at det skal være en sikkerhedsafbryder ved den udvendige del - ikke en stikkontakt - det gjorde jeg.

Husk at søge tilskud inden du køber. Jeg købte hos en professionel kølemontør og de tog sig af den del - når du køber i Bilka skal du selv søge.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Jeg er stødt på et problem ang. evt. støj, så jeg skal ha' en ret lydsvag model, da vi bor i rækkehus på det gamle torv i Bogense.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 07-01-2016 10:22
Jeg er stødt på et problem ang. evt. støj, så jeg skal ha' en ret lydsvag model, da vi bor i rækkehus på det gamle torv i Bogense.

Man kan få et " hus " til at sætte omkring - skulle efter sigende reducere udestøjen en del.

Har det ikke selv - så ingen erfaring med det.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis den skal være lydsvag så prøv at kigge på Mitsubishi.

MHZ 25 mener jeg den hedder

Vi har selv 2 af disse og de larmer bestemt ikke meget, hverken ude eller inde.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 07-01-2016 10:58

Vi har selv 2 af disse og de larmer bestemt ikke meget, hverken ude eller inde.

Nå, MSZ hedder den nok - og den støjer 49dB ude - en del mere end Panasonicen NE9PKE ( 46dB )

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

jeg har fået 2 tilbud
Mitsubishi 25 incl. montage 13.485
Panasonic ne9pke 11.485
lyder det fornuftigt ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis