Ny emhætte er iskold

Jeg har fået ny køkken og en ny Bosch 80 cm emhætte.
Har sendt billede med.
Der sidder den der klap ventil i lige før flex stykket af rør.
Men alligevel trækker det lidt.

Men det jeg bemærker mest er at røret fra flex slange og ud er mega koldt.
Der er selvfølgelig også 250 mm fri vej lige ud gennem muren til minus 2 grader vind.
Røret i sig selv er jo en omvendt radiator som laver kulde i rummet.

Men er det normalt at det skal være sådan eller mangler der noget isolering?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skyldes garanteret, at vinden blæser lige lukt ind i afgangsrøret. Lidt usædvanligt har vi haft østlig vind i lang tid, hvorfor du opdager forskellen fra de andre dage, hvor vi normalt har vestlige vinde.
Prøv at lade sugeren køre på langsomste trin og se, om ikke det klarer problemet.

Med venlig hilsen
ktm

 

tak for svaret

 

hvordan kunne du vide det lå mod øst :-)

Ok derfor så...men alligevel undrer det mig at man gør så meget for at tætne huse, men til emhætten laver man et kæmpe hul i muren på 25 cm uden nogen form for lukke anordning ud over den lille plastic dims nede ved selve motor.

Egentlig burde lukke ordning sidde oppe i muren og være lavet noget mere isoleringsagtigt... :-)

Du kunne jo også sætte et spjæld på ydermuren, der også kun åbnes ved tryk indefra. Blæsermotoren kan sagtens levere tryk nok, og du får reduceret varmetabet en del.
mvh
ok..det troede jeg faktisk ikke den kunne åbne en hel meter fra motor.
Jeg vil lede efter et der passer i muren...
Kan jo så sikkert fjerne det nede ved motor?
Nej. Jeg ville lade det blive siddende. Det har så lille modstand, at det er uden betydning, og så giver det en ekstra sikkerhed mod frisk luft den forkerte vej (og luften er altså ikke helt frisk når den har været den forkerte vej gennem filteret:-)
Annonce
nå ja..tak :-)
Skrevet af koden på 07-01-2016 09:36

tak for svaret

 

hvordan kunne du vide det lå mod øst :-)

 



Elementært Dr. Watson!

Det er for nyligt, at du har hæftet dig ved kulden i dit nye køkken? Og vi har haft østlige og pisse kolde vinde i nogen tid? 

mvh

S. Holmes!  

 


Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis