Massiv bordplade behandling

Hejsa

I mit køkken valgte jeg for ca 4år siden at jeg skulle have massiv plade. Dvs jeg har brugt en mørk ege plade. Problemet er at lige fra starten har jeg haft problem med olien. Den vil ikke trække ordentlig ned og pladen har aldrig været så pæn som den burde. Jeg købte pladen i Bauhaus og den olie de anbefalede. Det var noget værre hø. Derefter har jeg afrenset osv og så brugt trip trap olie men stadig noget øv. Ud over det er den blevet utrolig lys omkring vinduet men stadig mørk de andre steder.

 

Er der en der har et fif til hvad jeg kan gøre? Går og overvejer at flå pladerne af og så lægge laminat på i stedet. Dog synes jeg det ville være synd da det er super lækkert og dyrt træ jeg har købt (4000kr) pr stk.

 

Mvh Kristoffer

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle have vandet pladen inden du olieret den. problemet med nye plader, er af de er slebet for fint, (træfiberne er pakket for tæt til af olien kan trænge ned i pladen)
Men få pladen slebet, og start forfra. du får ik noget pænere end rigtig træ.
Du kan evt. til de lyse felter bruge fortyndet kaffe for at få farven tilbage, efter det er slebet ned.

Det skal nok lykkes
Du kan evt. til de lyse felter bruge fortyndet kaffe for at få farven tilbage, efter det er slebet ned.

Det skal nok lykkes
Du kan evt. til de lyse felter bruge fortyndet kaffe for at få farven tilbage, efter det er slebet ned.

Det skal nok lykkes
Du kan evt. til de lyse felter bruge fortyndet kaffe for at få farven tilbage, efter det er slebet ned.

Det skal nok lykkes
Du kan evt. til de lyse felter bruge fortyndet kaffe for at få farven tilbage, efter det er slebet ned.

Det skal nok lykkes
Du kan evt. til de lyse felter bruge fortyndet kaffe for at få farven tilbage, efter det er slebet ned.

Det skal nok lykkes
Du kan evt. til de lyse felter bruge fortyndet kaffe for at få farven tilbage, efter det er slebet ned.

Det skal nok lykkes
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis