Vandskade i etageadskillelsen

som følge af tidl. emne vedr. badeværelse og håndværkere, så kom næste dejlige overraskelse i forløbet

Vores utroligt fantastiske håndværker, har åbenbart ikke formået at lave det nye (nedstøbt i gulv) afløb fra badekar til faldstammen korrekt. så vi har nu haft vand der er sivet langsomt ud i etageadskillelsen i de sidste par 6-8 uger.

Vi har forsikringen ude i morgen til syn, og der skal så nogle andre håndværkere til at udbedre det selvfølgelig. Men jeg ved ikke helt hvad vi skal forvente.

Gulvet er fra 1934, jeg har set det er beton ovenfra, og nedenfra har jeg set strå og træ. Jeg ved der er meget porøst lerindskud i andre rum, men ved ikke under bad/køkken. Badeværelset er lige op ad køkkenet, og vi kan se i kælderen at vandet er trukket igennem til at være under køkkenet nedenfor, vi ved selvfølgelig ikke om der er sket skade. Men væggen op til badeværelset er selvfølgelig fyldt med køkkenskabe.

meget grov tegning nedenfor, hvor vi har stueetagen til venstre, hvor med rødt er skitseret hvor afløbet er, som er utæt. og i kælderen til højre (midtmur er samme sted oppe og nede, selvom rummene er større i kælderen. så vi kan se at vandskaden er trukket igennem væggen i kælderen. den runde cirkel i kælderen er faldstammen. og det røde er hvor vi kan se og mærke vandskaden/fugt.

Alt afhængigt at hvor højt fugt de måler og hvad de kan se, så slipper vi vel ikke for at de skal have badeværelsesgulvet op igen, for at lave afløbet og dermed lave ny vådrumsmembran og lægge fliser igen mv. Det kan vel ikke laves nedefra? Men i min verden, så skal vi vel også under køkkenskabene for at se om trægulvet i køkkenet er blevet beskadigt? Hvad med lerindskudet under trægulvet? da jeg isolerede en mindre krybekælder under et af de andre rum, var det meget tydeligt at det stort set falder fra hinanden når man rører ved det. Hvis de skal til at pille ved det, frygter jeg lidt at det hele skal ud, hvis det skal laves rigtigt.

Jeg kan ikke huske hvem der sagde det herinde fra, men det havde sgu nok været mere optimalt at lave det selv, selvom det havde taget et par måneder

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at skrive udstrømning på forsikring papirne (og ikke sivende) for så dækker de ikke:-).

Det skal nok lykkes
Husk at skrive udstrømning på forsikring papirene (og ikke sivende) for så dækker de ikke:-).

Det skal nok lykkes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis