Gammel sivebrønd i kælder

Hej

 

Har et hus fra 1923 med en gammel sivebrønd i kælderen hvor alt er koblet på dvs gasfyr, vaskemaskine og en enkelt håndvask. Det virker fint nok og "hullet" siver vandet ud. Jeg er dog i tvivl om det er en god løsning når man tænker på fugt i kælderen med et hul fyldt med vand. 

Der er pt en luftfugtighed på ca 70%.

Er gamle sivebrønde noget man skal få fjernet eller ændre det ikke noget ved klimaet i kælderen?

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en dyk pumpe i harald nyborg til 300,00 kr og monter den i sivbrønden med en slange uden for og se om din luftfugtighed falder.

Det skal nok lykkes
Postnr 8000 er Århus C, og jeg er ret sikker på at der er kloakeret overalt. Jeg tror at det er en gennemløbsbrød du har i kælderen, altså en brønd, hvor alt bliver samlet og ledt videre ud i den offentlige kloak. Hvis røret ud til den offentlige kloak så er tilstoppet vil vandet løbe langsomt og der kan stå vand i brønden.
Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker, men du skulle måske få en ekspert til at se på den.
Og et brønddæksel i kælderen bør være helt tæt således at intet slipper ind i huset.


Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis