Naturgas fyr - varme i radiatorer men ikke i hanerne på 1 sal?

Hejsa,
Vi har fornylig købt en villa fra 1936 med Naturgas fry i kælderen. Huset består af kælder, stue, 1 sal og 2 sal.
Har ikke så meget forstand på dette endnu men min problemstilling er som følger:

Vi har varme i vores radiatorer på alle etager (2 sal er dog lidt længere tid om det og skal måske luftes ud) så det er fint med varme. Problemet er at vi ikke har noget varmt vand primært på 1 salens badeværelse. I stuen er der varmt vand men med meget lavt tryk. På 1 sal er der lunken vand og nogen gange (meget sjældent) varmre vand men ikke 100% varmt. Det virker som om trykket ikke er højt nok til at kunne få varmt vand heeelt op på 1 sal . Jeg tænker umiddelbart om det kan være cirkulations pumpen der er i udu men hvordan tjekker jeg det? eller kan det være nogle indstillinger der skal gøres? Jeg har justeret varmen på fyret længere mod de +8 for at gi mere varme og på billed 5 sat indstilling ned på "hånden" isdtedet for solen da jeg formoder det må være vinter indstilling?

Det undrer mig også at varmtvands måleren viser 0 da der er varmt vand på 1 salen.

Jeg vedhæfter billeder af fyret som er et HS Tarm fra 1996.

pft.

 


Ny murmester villa ejer med trang til gør det selv
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke din cirkulationspumpe, der skal give tryk på vandet, det klarer vandværket for dig.

Den sikrer at du har varmt vand hurtigt ved tappestederne.

Umiddelbart, uden at være gasfyrsekspert, så er der ingen af dine billeder der viser noget vedr. varmt vands produktion

Mvh. Ole
Ja det er vist præcis sådan et 😃 og mit termometer der viser temperatur i kedlen står på 0 så enten er det gået i stykker eller også så er vandet 0 grader 😳
Snakkede med en VVS'er og han mente det var blandingsbatteriet i bruseren der var defekt

Ny murmester villa ejer med trang til gør det selv
Prøv at finde der, hvor du kan justere temp på det varme vand og få skruet op, det hjælper nok.

Og tjek cirkulationspumpen, hvis du har en på det varme brugsvand, hvilket ikke er sikkert.

Mvh. Ole
Så har du muligvis fundet synderen.

Der er ikke bare en kontakt eller et ur der skal tændes for.

Man kan som regel mærke pumpen snurrer, de siger ikke meget.

Mvh. Ole
Den mærkes også meget stille men der er jo fint varmt vand i køkkenet (stuen) det er kun på 1 salen der er problemer med varmt vand

Ny murmester villa ejer med trang til gør det selv
Det er jo netop derfor pumpen er der, der er jo mange meter, måske uisolerede, rør til første salen nede fra fyret.

Har selv samme problem, hvis ikke pumpen kører tager det 3-4 min inden der er varmt vand på 1.sal

Mvh. Ole
Ok tak for hjælpen vil se om jeg kan finde ud af om den kører

Ny murmester villa ejer med trang til gør det selv
Håber du får det til at virke :-)

Mvh. Ole
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis