Naturgas fyr - varme i radiatorer men ikke i hanerne på 1 sal?

Hejsa,
Vi har fornylig købt en villa fra 1936 med Naturgas fry i kælderen. Huset består af kælder, stue, 1 sal og 2 sal.
Har ikke så meget forstand på dette endnu men min problemstilling er som følger:

Vi har varme i vores radiatorer på alle etager (2 sal er dog lidt længere tid om det og skal måske luftes ud) så det er fint med varme. Problemet er at vi ikke har noget varmt vand primært på 1 salens badeværelse. I stuen er der varmt vand men med meget lavt tryk. På 1 sal er der lunken vand og nogen gange (meget sjældent) varmre vand men ikke 100% varmt. Det virker som om trykket ikke er højt nok til at kunne få varmt vand heeelt op på 1 sal . Jeg tænker umiddelbart om det kan være cirkulations pumpen der er i udu men hvordan tjekker jeg det? eller kan det være nogle indstillinger der skal gøres? Jeg har justeret varmen på fyret længere mod de +8 for at gi mere varme og på billed 5 sat indstilling ned på "hånden" isdtedet for solen da jeg formoder det må være vinter indstilling?

Det undrer mig også at varmtvands måleren viser 0 da der er varmt vand på 1 salen.

Jeg vedhæfter billeder af fyret som er et HS Tarm fra 1996.

pft.

Ny murmester villa ejer med trang til gør det selv
Hejsa, Vi har fornylig købt en villa fra 1936 med... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal jeg! Gider ik flere kolde bade 😜

Nej det er der sku ikke meget ved

Mvh. Ole
btw hvordan en i hulen kan man tjekke om ens cirkulationspumpe virker? kan ik mærke noget på den så kan man skille den ad?

Der må jeg vist melde pas.

Opret evt. en ny tråd hvor du angiver hvilken pumpe det drejer sig om.

Mvh. Ole
God idé! Det mærkelige var at der heller ik var varmt vand i badeværelset i kælderen som er lige ved siden af fyret? 🙄

Annonce
Tag blandingsbatteri af på 1 sal(det kræver at du kan lukke for vandet) pumpen sørger for at du har varmt vand med samme og der skulle komme varmt vand på et tidspunkt.
Når det er afmonteret, åbner du for det varme. jeg mistænker at rør er lukket med kalk eller "bare" en ventil der er lukket. Du kunne evt. kontakte den gamle ejer

it is better to burn out than to fade away
Hej Gasse,
Så du anbefaler jeg slukker for vandet og afmonterer blandingsbatteri og tænder for det varme vand men hvordan gør jeg det når det er afmonteret skal det være på en anden hane?
Satte nyt Grohe amaratur op i går men det hjalp ikke en s*** var nede og banke på cirkulationspumpen og så kom der varmt vand et stykke tid men det er nu forsvundet igen, så det kan vel næsten kun være den?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis