Nye stikkontakter

Hej
Jeg har fået sat gips oven på min gamle væg, som var af krydsfinér, således, at der er 2 lag. el-udtaget er sådan en grøn dåse som på billedet nedenfor.
Hvordan får jeg sat stikkontakterne fast igen? Klostykkerne griber ligesom ikke fat i noget. Desuden er hullet i gipsvæggen ikke 100% samme størrelse som hullet i krydsfinér væggen.

Jeg har også to forskellige lampeudtag:

På det første, er udtaget helt fjernet, og ledningerne hænger ned.

På det andet (som er lidt dårligt billede), er udtaget inde bag gipsen. Jeg har ikke skåret filten helt fri i hullet.

Hvordan får jeg sat lampeudtag på, så jeg kan hænge lamper op? Jeg er lidt i tvivl om hvilke dele jeg mangler.

 

Vh Anders


Vh Anders
Hej Jeg har fået sat gips oven på min gamle væg... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det gik da lige helt galt der!
Jeg ville skrive:
Jeg har købt 63 rammer. Det er kun lidt i bunden nogle steder. Polyfilla skal det på imellem rammen og gipsvæggen eller skal jeg skrue kontakten løs og så lægge et lag som rammen kan spænde imod?
Ved lampeudtagene, kan jeg så gøre det samme, og skrue udtaget ud, og så lægge et lag polyfilla eller andet materiale?

Vh Anders
Der er noget jeg ikke forstår helt, rammen skal sidde bag stikkontakten. Så du bliver nødt til at skrue stikkontakten af for at montere rammen. Når du nu har skruet stikkontakten af, så gipser du hullet til, så det er plant med væggen, og efter gipsen er tør, kan du skrue stikkontakten fast igen.
Ved lampeudtaget skulle det ikke være nødvendigt at lave større hul, end dækslet kan dække.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hehe beklager jeg ikke har udtrykt mig klart. Rammen sidder selvfølgelig bag kontakten. Jeg mente, om jeg skulle afmontere stikkontakt og ramme, og så lægge et lag gips og så lade det tørre. Slibe, male og så på med ramme og kontakt til sidst?

Vh Anders
Jeg ser på en af de første billeder at der er blevet gemt/glemt et lampeudtag bag gipspladfe. Den skal findes frem ved at lave et større hul, og så reparere med f.eks. polyfylla. Både stikk. og udtag skal skrues løse, medens der repareres. Det vil sige spartle, slibe, spartle, slibe, male. Til allersidst sættes det på plads igen, så det dækker reparationen. Til en anden gang har du så fået den erfaring, at man skal gøre arbejdet ordentlig fra bunden af. det vil sige afmontere synlig materiel, og få de rigtige dåser ind på rette sted. Og så først få det hele monteret når der er blevet malet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også