Induktions kogeplade, de to (af fire) zoner virker ikke!!!

Hej med jer alle.

Jeg har en induktions kogeplade hvor de to af fire zoner ikke virker.

Man kan ikke tænde dem, og ej heller sætte varme på dem. Faktisk lyser de ikke engang når man "låser" kogepladen.

Tilslutningen er OK, på den måde at ledningerne er monteret med spændte skruer ved ledningerne. Der måles 380 V mellem to ledere og 230 V mellem nul og en leder. Alle 3 ledere er med spænding.

Så umiddelbart er det jo som det skal være.... Men funktionen er væk...

Pladen er en planlimet Brandt induktions kogeplade med 3-4 år bag bagen...

Gode råd til hvad der kan være galt og hvordan det afhjælpes modtages med TAK :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hej med jer alle.   Jeg har en induktions... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke huske målene men min Voss var fra 1998

Mvh. Ole
Skrevet af njord på 04-01-2016 20:53
Min er den gamle brede version, der måler 770 x 510mm.
Og den var svær at finde en erstatning for for 3-4 år siden.....
MVH njord

Præcis sådan en har jeg - nu ca. 13 år gammel og still going strong. Jeg har så ikke ovnen under men ved siden af.

Jeg havde en overspændingsskade på den - for ca. 5 år siden og kunne heller ikke finde en i rette mål, min er også nedfældet i en granitbordplde - dog ikke limet, men lagt i og fuget rundt med en sort silikonefuge på et par mm, så den kan godt pilles op men det kræver så en ny fuge når den skal ned igen.

Jeg fik et nyt print sat i min ( forsikringsskade ) - mener prisen var kr. 5 - 6.000,-

Kunne jeg have fundet en i rette mål var den blevet udskiftet - men udfræsning i granitpladen ville blive ekstremt dyrt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Lige en kort opfølgning....

Det ser ud til at dovenskab løser "alle problemer"......

Jeg fik nemlig ikke trukket ovnen ud og kigget ordentligt til hvad der kunne være galt med kogepladen.
Og uden nogen ændringer, reparationer etc, ja så virkede den pludseligt igen.....

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis