Problem med Zanussi opvaskemaskine

God aften.

Vores opvaskemaskine driller os en smule. Den melder at maskinen ikke bliver tømt. Den havde samme fejlmelding for et par måneder siden hvor jeg skiftede afløbspumpen. Denne gang tror jeg dog ikke at det er pumpen. Fejlen virker en smule periodisk på den måde at det ikke er er samme sted den stopper i programmet og at vandet fint bliver pumpet ud. (Der står ca. 1-2 cm tilbage i sumpen, men det er vel bare resten fra afløbsslangen). Hvis jeg stopper maskinen og stater den igen kommer den nogle gange også videre i programmet og det er også lykkedes at få den helt igennem en enkelt gang. Jeg har haft den skilt ad og tjekket pumpen. Den kører umiddelbart fint, og der var intet i klemme. Har også haft afløbsslange afmonteret og den er heller ikke stoppet. 

Lidt googlen siger mig at det kan være noget niveaukontrol eller en OWI sensor, er der nogle kloge hoveder der kan sige om jeg er helt ved siden af eller har andre ideer til fejlsøgning? Så vidt jeg lige kan se så sidder den sensor noget højere oppe i sumpen end de 1-2 cm vand der står. 

Maskinen har model nr. ZDF2010 og er umiddelbart fra 2010. (Den fulgte med da vi købte huset i år). Så jeg syntes umiddelbart det er ret tidligt at skulle skrotte den. Man får bare også hurtigt brugt for mange 100 kroner i nye sensorer / pumper osv. når man kan få en ny fra 2000 her i januar tilbudsfesten. 

 

Mvh.

Ole

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis