Hvorfor købe dyr Metro el-vandvarmer?

Det er tid til at udskifte dem gamle el-vandvarmer i fritidshuset.

Jeg har kigget priser på forskellige 50-60 liters vandvarmere.

  • Metro vandvarmer - 60 liter - kr 3745,- LINK
  • Fresh vandvarmer - 50 liter - kr. 880,- LINK
  • Biltema vandvarmer - 50 liter - kr. 945,- LINK


Jeg er klar over at Metro er mærkET, men hvorfor betale 3 gange så meget, i forhold til de billige. Hvad får jeg ud af det? Kvaliteten er givetvis bedre, men kan du specificere præcis hvad jeg får (mere) ved at købe Metro'en?

mvh  en vandvarmer-Newbie

 


mvh  Jan

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved de billige modeller kan man ofte ikke lufte ud (combi) eller montere cirkulation på hvis man får behov for det. Jeg har selv en Drazice og når den har aftjent sin værnepligt om 8-10 år så køber jeg en ny. I stedet for at havde en dyr men til kalket Metro om 20 år. ;-) Ps. Måske er varmetabet noget større i billig modellerne.
jeg har en biltema 50l på 3 år og den har fungeret upåklageligt. Det eneste jeg kan se som skulle være et problem er at de billige er dybere end metroen, så er der kan være pladsproblemer. Om den bruger mere eller mindre har jeg ingen ide om.
En metro combi koster væsentlig mere. Kan man ombygge en Metro el til en combi?
Jeg takker for respons - og hører gerne fra andre der har input

mvh  Jan

for resten, så kan Biltema's model kun køre på en fase = langsom opvarmning. Metroen kan vist køre på 2 faser og derved hurtigere varme op. Så har du to faser vil jeg gå efter en model der kan bruge dem.

Skrevet af kimcarlsen på 04-01-2016 17:58
for resten, så kan Biltema's model kun køre på en fase = langsom opvarmning. Metroen kan vist køre på 2 faser og derved hurtigere varme op. Så har du to faser vil jeg gå efter en model der kan bruge dem.
 

Metroen har en tilslutnings effekt på 3 kW ved tilslutning til 400V, hvis den tilsluttes 230V er effekten 1kW. Så den kan godt køre på en fase, og er dermed ligeså hurtig som de andre.

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis