Røgrør i mindre røgrør OK?

Jeg har hørt at f.eks. et røgrør ikke må stikke ind i en muret skorsten, men skal flugte med kanten af skorstenen. Hvorfor skal den det?

Jeg har en gammel skorsten, der er ø180 men man kan ikke få samlinger til den mere. Hvis jeg selv laver en kobling hvor jeg svejser et ø150 rør som så går lidt ind i ø180 murbøsningen, ville det være okay?


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Denice..
Vil du være 100% sikker så spørg din skorstensfejer.. I min verden lyder det ok... men godkender han det ikke er det en om_er.. så spørg.. det er ganske gratis ;-)
Mvh Jan
Skrevet af Denice på 02-01-2016 18:03

Jeg har hørt at f.eks. et røgrør ikke må stikke ind i en muret skorsten, men skal flugte med kanten af skorstenen. Hvorfor skal den det?

Jeg har en gammel skorsten, der er ø180 men man kan ikke få samlinger til den mere. Hvis jeg selv laver en kobling hvor jeg svejser et ø150 rør som så går lidt ind i ø180 murbøsningen, ville det være okay?

Hej.

I skorstenen skal der indmures en murbøsning der passer til dit røgrør i diameter. Link til sådanne type bøsning:  http://www.vvs-eksperten.dk/varme/skorsten/roegroer-skorsten/150mm/murboesning-lige-oe150mm

I den stikkes dit røgrør så ind. Bemærk der findes både 150 og 155 mm røgrør, pas på ikke og blande de to diametre sammen.

Pøj pøj med monteringen, og husk at fejer skal syne opstillingen før den tages i brug.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis