Startknap vs. nøgle

Følg tråden
multiandersen
multiandersen
Postnr: 100
multiandersen multiandersen

Hej.

Hvad synes i om startknappen, som er i nyere biler?

Det er ikke rigtigt noget gør det selv spørgsmål, men bare for at få meninger

mvh. multi

AllanE
AllanE
Postnr: 2640
AllanE AllanE
Det er smart nok, når man har automatisk "nøglefri" oplåsning af bilen. Men jeg kan ikke se pointen i de biler, hvor man alligevel skal sætte nøglen i, før man trykker.
Mvh. AllanE
Klaus Lundstedt
Klaus Lundstedt
Postnr: 4780
Klaus Lundstedt Klaus Lundstedt

Hej.

Da jeg var ung havde jeg en MGA i 10 år. I den trak man i en knap, der så aktiverede starteren på en direkte måde. Nu er det så blevet smart at der skal trykkes på en separat startknap, og det startede vist  i muskelbiler. Det kan da godt være mindre kompliceret med en startknap end nøglestart, men det er nok ikke det, der er grund til startknappens genopståen.

mvh

varmetossen

Thielmunk
Thielmunk
Postnr: 0000
Thielmunk Thielmunk
Endnu en elektronisk dims som kan foresage problemer..
Mvh. Nicholai
njord
njord
Postnr: 7120
njord njord
Jow jow, og på en grå Ferguson klarer man det med gearstangen.....

Det er nu smart nok at undgå nøglerne hænger og slasker.. Men så skal der helst også være key less dørlåse.....
Ellers mister man jo det smarte...
MVH Njord
rasbak
rasbak
Postnr: 7100
rasbak rasbak

I en Megane serie II er der startknap og nøglekort. Ved første øjesyn lidt besværligt, og bøvlet med kortet der ikke kan sættes i nøglebundtet som man er vant til.
Men det er så tyndt at det passer ind i en alm pung ( i hvert fald min...) og så bliver ulempe pludselig til fordel.
Hvem kender ikke problemet at man - en sommerdag - er kommet afsted bare i t-shirt og shorts og ikke rigtig har plads til både mobil, nøglebund og pung.
Med kortet i pungen kan nøglebundtet tit undværes - smart.

Isoleret set er kortet vel ikke nogen fordel. Mange renault-ejere klager ofte over at elektronikken i kortet svigter når kortet bliver gammel. De to kort vi har virker dog upåklageligt på 8.år.

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Steensen
Steensen
Postnr: 8700
Steensen Steensen
De gamle har en Octavia med det nye system, hvor de bare skal have nøglen inden for 5 meter af bilen mener jeg det er.
Så kan de åbne døren med fingeren på "låseknappen" udvendigt, og de kan starte bilen med start-knappen.

Syn's det er smart nok man "bare" skal have nøglen med, men omvendt forsvinder noget af idéen med at have en nøgle IMO.
Så kan man lige så godt gå over til modellen nogle af amerikanerne har, hvor de kan åbne bilen vha fingeraftryk og/eller stemme styring.

JEg er fint tilfreds med min primitive Dacia Lodgy's fjernstyrede centrallås og en almindelig nøgle i tændingen.
Så er det også nemt nok lige at sende ungerne ud efter noget i bilen, uden de kan starte den, ved man låser op ude fra køkkenet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg Forbedret

1. startknappen på ferax FRP-1250
    Værktøj og maskiner (21 svar)
  2. El start/stop af ældre dieselmotor
    Bådmotorer (25 svar)
  3. Nyere bil fra 04 og princip/tanker vedr. service, elektronik osv...
    Lav-Bil (8 svar)
  4. Bosch skruemaskine kan ikke regulere hastigheden
    Værktøj og maskiner (9 svar)
  5. Støvsuger til terrassen
    Lav-Hus (7 svar)
  6. Up, Mii, CitiGo, C1, Aygo, i10, Swift fri zone...
    Over hækken (9 svar)
  7. Få nøglen ud af låse cylinderen?
    Lav-Bil (8 svar)
  8. større skrift
    Lav-Computer (4 svar)
  9. Småkager eller Cocies
    Lav-Computer (5 svar)
  10. Hjælp
    Lav-Bil (5 svar)