Startknap vs. nøgle

Hej.

Hvad synes i om startknappen, som er i nyere biler?

Det er ikke rigtigt noget gør det selv spørgsmål, men bare for at få meninger

mvh. multi

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er smart nok, når man har automatisk "nøglefri" oplåsning af bilen. Men jeg kan ikke se pointen i de biler, hvor man alligevel skal sætte nøglen i, før man trykker.

Mvh. AllanE

Hej.

Da jeg var ung havde jeg en MGA i 10 år. I den trak man i en knap, der så aktiverede starteren på en direkte måde. Nu er det så blevet smart at der skal trykkes på en separat startknap, og det startede vist  i muskelbiler. Det kan da godt være mindre kompliceret med en startknap end nøglestart, men det er nok ikke det, der er grund til startknappens genopståen.

mvh


 varmetossen

Endnu en elektronisk dims som kan foresage problemer..

Mvh. Nicholai
Jow jow, og på en grå Ferguson klarer man det med gearstangen.....

Det er nu smart nok at undgå nøglerne hænger og slasker.. Men så skal der helst også være key less dørlåse.....
Ellers mister man jo det smarte...

MVH Njord

I en Megane serie II er der startknap og nøglekort. Ved første øjesyn lidt besværligt, og bøvlet med kortet der ikke kan sættes i nøglebundtet som man er vant til.
Men det er så tyndt at det passer ind i en alm pung ( i hvert fald min...) og så bliver ulempe pludselig til fordel.
Hvem kender ikke problemet at man - en sommerdag - er kommet afsted bare i t-shirt og shorts og ikke rigtig har plads til både mobil, nøglebund og pung.
Med kortet i pungen kan nøglebundtet tit undværes - smart.

Isoleret set er kortet vel ikke nogen fordel. Mange renault-ejere klager ofte over at elektronikken i kortet svigter når kortet bliver gammel. De to kort vi har virker dog upåklageligt på 8.år.


Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
De gamle har en Octavia med det nye system, hvor de bare skal have nøglen inden for 5 meter af bilen mener jeg det er.
Så kan de åbne døren med fingeren på "låseknappen" udvendigt, og de kan starte bilen med start-knappen.

Syn's det er smart nok man "bare" skal have nøglen med, men omvendt forsvinder noget af idéen med at have en nøgle IMO.
Så kan man lige så godt gå over til modellen nogle af amerikanerne har, hvor de kan åbne bilen vha fingeraftryk og/eller stemme styring.

JEg er fint tilfreds med min primitive Dacia Lodgy's fjernstyrede centrallås og en almindelig nøgle i tændingen.
Så er det også nemt nok lige at sende ungerne ud efter noget i bilen, uden de kan starte den, ved man låser op ude fra køkkenet.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis