Hvor køber man skandale til en Juki LU- 562?

Jeg er den nye stolte ejer af en gammel Juki LU-562 og har fået en masse ekstra dele og nåle med. Desværre er der ingen skindnåle med.

Hvor køber jeg dem?
Kan jeg bruge de samme som til hobbymaskinen?
Hvilken str. Til hvad?

Jeg kender ikke tykkelsen på det tråd jeg har fået med, men det er tyk møbelpolstringstråd.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skandale?   Det er da ikke noget man køber, men noget man laver.  

Sniffer  
Tillykke med din maskine

Jeg prøvede selv lidt på Google. Fik du en manual med?

Jeg har muligvis lidt problemer med at få links til at fungere her - men jeg prøver.

Jeg fandt dette link til en manual:

Her står omtalt nåle type 135x17, og de er lidt anderledes end til husholdningsmaskiner. Der var denne danske hjemmeside, som synes at sælge de nåle.
Står der noget på de ruller af tråd, som du har fået med? Normalt vil man kunne gå ind på hjemmesiden for dem som producerer tråden og finde hvilke nålestørrelser, som de anbefaler til deres tråd.
Sniffer - he he :-)

Gymnasten - tak for links. Tråden jeg fik med er fra 1978 (noget af den i hvert fald) og er fra USA ligesom maskinen. Jeg vil hellere købe nåle herhjemme, hvis jeg kan.
Der står 16/4 på undertrådsspolerne og 16t 105 på trådrullerne (left twist, glaced finish)
De numre på tråd siger ikke mig noget. Men normalt skal trådtykkelse og nåletykkelse passe nogenlunde sammen, så tråden løber nemt i den rids, som er i nålen. Måske bør du få fat I noget ny tråd. Jeg mener at der også her er sket en udvikling, hvor nyere trådtyper er bedre.

Det er en ret kraftig maskine. Måske bør du få lidt professionel hjælp for at komme godt igang fra f.eks. Scanteam.

Om maskinen er fra USA, så pas lidt på om den bruger 115 V eller 230 V.
Annonce
Motoren er en helt ny 220v så det er i orden. Fik en god gennemgang af ham som solgte mig den, og som har arbejdet med den i 45 år, men jeg glemte at spørge om nåle og tråd :-/

Hvordan ser et tråd nu ud? Dumt spørgsmål, men der er mange info på rullerne, så jeg skal vide hvad jeg leder efter :-)
Nyere tråd er nok ikke en dem ide
Måske kan du tage et nær-foto af skiltet på rullerne.

Mange burger I dag tråd fra Amann type Serafil til kraftigere materialer. Kik f.eks. her. Flere forhandler deres tråde I Danmark. Men der er flere producenter.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis