Gasinstallation komfur

Hej LDS

Jeg har været så heldig at købe et SMEG A1, lidt brugt, komfur til 3000,- Har altid gerne ville have et gaskomfur på 90 cm, og sådan et tilbud siger man ikke nej til. 

Alt virker perfekt og det er indstillet til flaskegas (er testet).

Har ikke haft gasinstallation i huset før og kræver derfor en ny installation.

Komfuret skal stå i køkkenet mod en ydermur, hvor jeg regner med at der skal laves en gasinstallation med flasken lige udenfor på den anden side af væggen. Jeg er bekendt med div. bekendtgørelser om gasinstallation og at det skal ende i en tilslutnings- og færdigmelding.

Her er mine spørgsmål:

Kan jeg selv lave arbejdet og evt. få en aut. vvs'er til at lave færdigmeldingen?

eller skal jeg betale et svimlende beløb for at få en autoriseret til at indsætte et 20 cm stålrør igennem en væg + lidt fittings? 

Går op i kvaliteten af installationen, og kan selv levere den, men har ikke råd til at betale en autoriseret for det. (har ikke fundet en autoriseret installatør, hvor jeg ikke skal diskutere hvorvidt en avance på 200-300% af fittings er ok)

Håber nogen kan give mig et praj.

 


DoGK

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af TheHppChickn på 28-12-2015 02:01

Hej LDS

 

Har ikke haft gasinstallation i huset før og kræver derfor en ny installation.

Komfuret skal stå i køkkenet mod en ydermur, hvor jeg regner med at der skal laves en gasinstallation med flasken lige udenfor på den anden side af væggen. Jeg er bekendt med div. bekendtgørelser om gasinstallation og at det skal ende i en tilslutnings- og færdigmelding.

Her er mine spørgsmål:

Kan jeg selv lave arbejdet og evt. få en aut. vvs'er til at lave færdigmeldingen?

eller skal jeg betale et svimlende beløb for at få en autoriseret til at indsætte et 20 cm stålrør igennem en væg + lidt fittings? 

Håber nogen kan give mig et praj.

 

Den installatør, som du forventer at skulle godkende noget arbejde, han ingen kendskab har til kvaliten af, må ikke godkende et stykke arbejde, han ikke selv har udført. Så nemt er det. Du bliver nødt til få en autoriseret til at lave installationen.

 

 


fase
Det er en B5, du taler om og det er såmænd ikke så svært i privatbolig når installationen er så simpel, du borer hullet og monterer røret, herefter tager du kontakt til en vvs/ gas og siger du skal have tilsluttet gassen.
Deres opgave vil så være at skrue fittings på og klarmelde det, det er nu slet ikke så dyrt som det lyder, og heller ikke farligt


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis