Lukning af (bue?)murstik over vindue

Ved udskiftning af vinduer står jeg nu med en åbning over vinduet der skal lukkes. De gamle vinduer var lukket med et stykke krydsfiner, denne løsning passer ikke så godt til mine vinduer med alu front.

Vil en god løsning være at sætte en  A-Murbatt i hullet, og fuge op med fugemasse på ydersiden?

Hvilken fugemasse?...en fugemasse der hærder ved lave temperaturer.


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må have noget der er robust mod vejrliget, ved ikke om murbats kan opfylde disse krav, er murbats ikke det man bruger i hulmure F.eks. om man skalmurer "sætter en sten omkring et hus"

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg kan ikke rigtig forestille mig at det er godt. Jeg har selv skiftet vinduer, men det var til nye fyrretræsvinduer. Jeg lavede krydsfiner over dem. Men mine buer er også fra 15-25 cm høje i midten. For at det ikke skulle se alt for plan og kedelig ud, brugte jeg overfræser og lavede et symbol der ligner et stort øje. Altså en cirkel i midten med en konveks uden på.
Afhængig af farven så synes jeg det passer lige så godt til alu som en murbats der er smurt fugemasse over.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Murbatts'ene skulle ikke udsættes direkte for vejret, pga en overflade af af fugemasse.
Mine buer er ca 10 cm, så der er ikke meget at arbejde med - (jeg flyttede mine nye vinduer højere op)

 

Det var også den metode jeg regnede med du tænkte på. MeeeeeeN jeg er stadig skeptisk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det var også den metode jeg regnede med du tænkte på. MeeeeeeN jeg er stadig skeptisk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis