kører varm

Hej.
Bilen køler ikke. Den kører varm med det samme. Blæseren starter ikke, så jeg prøvede at kortslutte den så den kørte hele tiden. Hjalp ikke.
Der er vand på.
Har tjekket diverse sikringer.
Hvad er galt? Vandpumpen røget?
Kan det være noget andet elektronisk?
Måleren inde i bilen viser godt nok at den kører varm.

mvh jancar
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du checket om cirkulationen er stoppet pga. den mekaniske kølertermostat (du kan tage den ud og prøve bilen uden den i, så vil motoren aldrig komme op i temperatur).

Afhængig af bilen koster den ca. 150 kr - 400 kr. Det er da et forsøg værd med en tur uden den i.
Jeg tror det er den, på de biler jeg har haft sidder den på indgangen i toppen af motoren under dækslet, hvor den kraftige kølerslange går ind i motoren. (PS se lige efter at du får en med samme temperatur). Håber ikke du har en bil af den type hvor den er integreret med dækslet.

Hvis køleren bliver meget varm, ja så er der cirkulation. En vandpumpe ryger som regel ikke hvad jeg har erfaret, den bliver som regel utæt. Men, dit vand forsvinder altså ikke ?. Hvis blæseren aldrig går igang er det nok blæsertermostaten du skal have fat i.

Alle andre en mig, tror jeg, har biler der er under under 15 år gammel, så jeg tror ikke din køler er stoppet, det havde jeg engang en 127 der var (iøvrigt den bedste bil at "skrue selv på"..

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
mit kølevand cirkulerede ikke. Det var termostaten der var røget, så problemet er løst. Har dog ikke fået regningen på den endnu, men pga at jeg har en FX=#¤& renault så er det altid en eller anden specialdims man skal have når noget går i stykker, så er lidt spændt på prisen...
Min plan var at jeg skulle have en Fiat tolv-syver da jeg skulle have bil. Men diverse omstændigheder gjorde at jeg fik min famøse renault.
Næste gang jeg skal have bil tror jeg sgu at jeg køber en håndfuld Fiat'er for den samme pris, og så kan jeg jo stykke en ny sammen hver gang noget ryger. For den her bil er simpelthen for dyr i drift!!!

Tak for hjælpen

mvh Jancar
Jeg fatter ikke in hujende skid :roll: , hvorfor søren spørger du i "Lav-det-selv" og så sætter du en dyr person med sorte negle til at lave det, jeg havde jo skrevet hvad der var galt, eller hur.

Hvorfor tog du ikke selv æren for det. :? Dit indlæg var jo ikke koldt endnu før du farer ud og indskriver bilen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Men hvis man ikke selv kan og vil skrue så tror jeg ikke man skal købe en gammel slidt 127'er.. Og de er vist slidte allesammen..

Min erfaring siger mig at man ikke skal have gamle biler medmindre man enten vil betale - eller selv vil og kan skrue.

Med en ny eller nyere bil kender man afdragenes størrelse og de omkostniger den almindelige ( og dyre ) service foreskriver, men man ved ret bestemt hvad det koster hver måned.

Med en ældre vogn trækker man en lotteriseddel og håber det bedste.. Men der vil komme reperationer men man ved ikke hvornår eller hvor alvorlige ( og dyre ) de bliver ! Men man bør lægge en del til side hver måned for før eller siden vil det gå galt.. Hvis man så selv skruer er det jo "kun" delene der koster, de mange timer er gratis 8) Men der kan jo være ting man ikke vil eller kan lave selv.

Fx er autoelktrikeren ofte ekspert på sit felt og kan måle sig til om ting virker eller hvad der er galt på kort tid.

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Annonce
er ikke bange for at skrue, og ordner det jeg har tid og mulighed for selv, har feks undevognsbehandlet bilen selv. Nu er det bare sådan at jeg bor i lejlighed og ikke har nogen steder at skrue på den. Og når regnen står ned i stænger og man skal stå med hovedet nede i motorrummet så går det sjove sgu lidt af det. Så jeg valgte til sidst at sætte den ned til min mekaniker der går under navnet "lillebror". En af den type der kun tager for den tid det reelt tager,- og det tager aldrig særlig lang tid!!. Han har altid megatravlt, hans værksted ligner jeg ved ikke hvad, men det virker når han først har haft fingrerne i bilen. Og derudover tjener han ikke på reservedele han køber og sætter i bilen.
En gammel fiat ville der heller ikke være den store risiko ved at forsøge sig frem på. Det er lidt mere kryptisk med en renault, fra sluthalvfemserne. Der er feks lavet lidt om fra årgang til årgang, så nærmest alt skal købes som nye reservedele,- du skal være heldig hvis du kan finde noget brugt.

Jancar
LOL PeterR. - skrev samme svar samtidig!

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis