Støbe i skum.

Hej folkens.

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg skal til at støbe en del i Polyurethane. Jeg har mine støbeforme som er i ABS plastic. men leder efter noget godt Mold release og noget 2k støbeskum. Det skal være skum som bliver hårdt, IKKE som nerf raketter. PU skum fra byggemarkedet er for løst i sammensætningen. Er der en som ved hvor det kan købes i dk? 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PU-skum danner da ellers en hård skal hvis det støbes i en glat beholder/form. Det 2-komponent skum man bruger i industrien til f.eks. frost og køler elementvægge er også porøst inden i.
Det jeg frygter med pu skum fra byggemarkedet er at det ikke kommer helt ud i de små hjørner, derfor ville jeg gerne finde hældeskum som måske bedre kommer ud i de små revner og detaljer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror faktisk at det kan klare opgaven. Tusind tak.
Der bør under alle omstændigheder være "lufthuller" stratetiske steder i støbeformen så skummet kan presse luften ud og komme ud i hjørnerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du skal/må være opmærksom på at respektere advarslen på emballagen.

Brug foreskrevet værnemidler.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Så kommmer det næste spørgsmål i rækken.. Formene er 3d printet i ABS og jeg skal støbe i Polyurethane. Hvad vil i anbefale af slipmiddel? Jeg har læst at vaseline eller wd40 klare opgaven, men har i andre forslag?
Nej det er ikke det... Selve støbeformene er 3d printet i ABS. det færdige emne skal være i Polyurethane. kan jeg bruge vaseline som release agent?
Jeg mindes man som slipmiddel anvendte noget der lignede og så ud som fedt - vaseline var det helt sikkert ikke. Jeg husker desværre ikke hvad midlet hed.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også