SIMPEL varmeflytning

SIMPEL som i SIMPEL

I sommerhuset står brændeovnen midt stuen
Soveværelset ligger bag et andet værelse og det er herind jeg vil ha flyttet varmen

Tænker på en super lydsvag blæser der kan suge

Når man ankommer om vinteren og det er koldt går der længe før der er ordentligt varmt i soveværelse (SV) så ville montere en rist i stuen, herpå skal monteres 2 m rør gennem et gæstesoveværelse og på væggen i SV en sugende blæser som suger varmen fra stuen ind i SV
Grunden til sugeblæser i SV er at det kun er meningen at blæseren skal køre de første 2-3 timer indtil der er lidt varme i SV
Altså den evt støj fra blæser ikke generer i stuen når man varmer SV op

Det hele skal monteres diskret i hjørnet på væggen af stuen så altså ikke direkte i nærhenden af ovnen men trods alt oppe under loftet der hvor der er varmest

Evt kunne sætte sugende blæser i begge ender for at udnytte varmen i stuen over natten

Hvad siger I til det, er det helt ude i hampen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør nok havde en blæser der kan flytte noget luft. Jeg har selv en denne her der flytter varme fra fyrrummet til garagen - jeg kan skrue op og ned efter behov og så larmer den (næsten) ikke. Jeg havde før den en almindelig badevær. ventilator - det duede ikke ved en afstand på 5 meter. http://www.vvs-eksperten.dk/biomax-blaeser?gclid=CNHzyfq7-ckCFerFcgodPk8MZQ
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis