Lyddæmper på afkast

I forbindelse af montering af ventilation i huset er jeg lidt i tvivl om jeg skal montere lyddæmper på mit afkast?

Både ind og udsugning bliver placeret i gavl mod øst med 200mm væg riste på 160mm rør....
Men skal der lyddæmper på?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bruger man normalt ikke på villa anlæg.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ved godt at man anbefaler det ved hver ventil. Jeg har lavet 8-10 anlæg og har aldrig brugt det. Den på hovedkanal reducerer motor støj, så det er ikke så meget den støj man dæmper med de små lyddæmpere, det er mere Tale og musikstøj imellem de enkelte rum.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok, men nemmere at lave nu man er igang på loftet 😀

Har lavet en anden tråd herinde med dimensionering af rør til anlægget (dantherm) Ser det fornuftigt ud?
Du vil fortryde, hvis du ikke sætter gode lyddæmpere i hver indblæsning. De skal forhindre lydoverhør mellem værelserne. Jeg har set et hus, hvro der ikke var dæmpere og her kunne man følge med i alle rums samtaler eller musik. Og så spændende er det ikke at lytte med når teen age datteren laver biologi med kæresten.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der kommer 900 mm lyddæmper på hver hovedkanal lige efter anlægget, og så 300 eller 600 mm dæmper før hver rum...

Det burde vel være ok?

Rør kommer til at ligge i isolering direkte på spær

Anlæg kommer til at stå på skumpuder eller isolering for at tage vibrationer + flex forbindelse mellem anlæg og rør


Noget jeg har glemt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis