El radiator

Jeg har en carport som jeg lukker til og der kommer 100mm isolering i loft og væge. Gulvet forbliver sf sten uden nogen form for isolering i første omgang.

Carporten er 2,6 x 4,8 meter

Mit spørgsmål er hvad størelse radiator der skal bruges.?

Der kommer til kun at være 230V med 10A sikring

Jeg er bare bange for hvis jeg vælger en for lille at den skal stå og trække strøm hele tiden og hvis jeg vælger en for stor at den trækker for meget på en gang.

Der er en lille skabs fryser på samme sikring som jeg ikke kender forbrug på.

Skal man vælge en alm el radiator eller en olie radiator?

Det skal ikke være 21 grader der inde men heller ikke kun 5 grader.


Man lærer hver dag..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så køb en på 2000 W, så er der også plads til lidt andet forbrug.
(du burde jo kunne trække ca 2300 watt)
Der er måske også mulighed for at udskifte din 10 A sikring til en 13 A, så har du jo ca 3000 watt, at gøre godt med.
Det kunne måske være en fordel med to radiatorer, så fordeles varmen bedre.
Var det mig ville jeg vælge oliefyldte elradiatore...

Vær opmærksom på, det nok godt kan rykke lidt i elregningen, hvis du + 10 gr c, eller mere..

Vi prøver igen, i morgen --
I gamle dage regnede vi som en tommelfinger regel med 100w pr. m2 ved lidt isolerede huse. Og noget mindre ved godt isolerede. Du har knap 13 m2 og skal ikke varme op til 20-21 grader så jeg mener godt du kan nøjes med lidt mindre. Men en rigtig god ide er det at fordele det på 2 stk. både af hensyn til fordeling men også af hensyn til maks. forbrug. Står du og bruger rundsav eller vinkelsliber har du jo muligheden for at slukke den ene. Så mit råd må være 2 x 800 w. Men vil du "pludselig" gerne have fuld varme, så må du vælge lidt større. Jeg vil foreslå at du kun opvarmer når du er derude, Jeg giver je-ns helt ret, det andet vil rykke godt i "læderet"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay jeg vil også bare have det frostfrit om vinteren og evt lidt mere varme når jeg er der ude. ellers helt slukket om sommeren
Takker for jeres svar

Man lærer hver dag..
Skrevet af Lauridsen1983 på 23-12-2015 13:53
Okay jeg vil også bare have det frostfrit om vinteren og evt lidt mere varme når jeg er der ude. ellers helt slukket om sommeren
Takker for jeres svar

Du skal være opmærksom på, at din fryser også bidrager til opvarmningen. Som el-mand skriver, kan man regne med 0,1 kW/ m2. Det giver 1,24 kW til opvarmning til ca 20 grd., så jeg ville installere max. 1 kW evt. fordelt på 2 x 500W. Hvis det var min garage turde jeg gå ned til 2 x 400W.


fase
Med de "krav" du ridser op i sidste indlæg, er jeg helt på linje med Fabrin.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis